Werken en vooral genieten.......

9 maart 2019 - Willemstad, Curaçao

Alweer bijna 2 weken geleden dat ik jullie op de hoogte bracht......

Tijd gaat nu ineens heel snel........😳, vinden we niet erg!

Oeli zijn werk gaat zo als het gaat, er zitten erg leuke en redelijk werkbare dagen tussen, maar ook weer vervelende diensten als iedereen het Papiamento stug blijft praten, tijdens overdracht bij de dienstwissel , maar ook als er een ambulance komt met nieuwe patiënt .....ja dat werkt dus niet........Maar er zitten ook heel lieve en aardige mensen, hoor! Die willen alles wel vertalen......en betrekken de Nederlanders in hun grapjes en verhalen. Voor een iemand is het ws voor herhaling vatbaar, voor Oeli en Chris zeker niet! Het is een bijzonder avontuur, dat is het!

Oeli en Peter zijn samen nog wezen mountainbiken, was een geweldige ervaring! Ze waren met 3 man, waarvan 1 dus de gids..........was wel heel pittig , maar door prachtige natuur!

Het aller westelijkste punt ,Watamula, ook bezocht, erg mooi, daar waar de golven op de kust beuken. Was een hole waar het water met kracht doorheen knalde wat een pracht gezicht is!

Natuurlijk ook een rondvaart door de haven gemaakt , met aansluitend Maritiem museum bezocht. Ook  Kura Hulanda museum bezocht, is van de slavernij veel te zien. En natuurlijk op donderdag de Punda Vibes, met z’n live muziek, zo gezellig.

En dan krijgt Oeli een appje van Bas........SEH arts in Sneek.......hij was op Curacao voor een paar dagen ivm marine, waar hij arts bij is, en hij zou het wel heel leuk vinden ons te ontmoeten...........dus: lunchen bij de Gouveneur in Willemstad. Heel apart om elkaar voor even een lunchafspraak op Curacao te treffen!

En ja , dan is het Carnaval! Groot feest op heel Curacao, van vrijdag t/m dinsdag elke dag optochten.......op zondagavond ben ik met Marianne er naar toe geweest, we konden nergens de stad inkomen.......maar Marianne had haar pasje van het ziekenhuis mee en dat opende alle wegen voor ons en waren we zomaar op parkeerterrein van het ziekenhuis, we stonden achter het ziekenhuis en daar kwam de kilometers lange optocht langs.......wat een feest, wat een kleding, wat een swingende massa, wat een vrolijkheid.......super! Astrid, de manager van ons appartementencomplex  liep ook mee en kwam stralend op me af, was ook prachtig gekleed!

En dan hebben we alweer een ontmoetings afspraak : Janny en Age Zijlstra zijn 2 weken hier. Janny is een ex-collega van mij.......zo bijzonder ook weer om elkaar hier na zeker 2 jaar weer te zien! Samen met elkaar naar Shete Boka geweest , een prachtig natuurpark. Ik was er al geweest met Tjitske, maar Oeli nog niet en het is zo mooi daar wil je wel vaker heen! Bij Playa Kalki nog mooi gesnorkeld met elkaar en heerlijk op het strand gelegen.

Oeli en ik hebben al zeker 5 x een wandeling gemaakt vanaf Curinjo naar Mambo beach......je loopt door wat mindere wijk , maar geen probleem.........na weer eens een wandeling daarlangs en verder naar Jan Thiel en terug, kwam er een politie auto terug rijden, raam kwam open en wij moesten even bij hem komen............hij wilde niet dat wij in deze wijk aan de wandel waren, was niet zo’n goede buurt en dus niet wandelen daar.........oeps! We hebben nu maar besloten om dat ook maar niet meer te doen.......!

Ik ben met Tjitske naar Serena’s Artfactory geweest en daar hebben we een Chi Chi beeldje geschilder tijdens een leuke workshop. Vrolijke kleurtjes , mijn eigen souvenir van Curacao! Chi Chi is de oudste dochter en heeft als troetelnaam deze naam, ze is vaak diegene die op de kleinere kinderen past, veel verzorgd en dus best belangrijk is.

Zoals jullie zien zijn de dagen aardig gevuld en genieten we dubbel van de vrije tijd die er is! Zo komen we de tijd tot 1 april wel door, het gaat nu snel, want er staan ook nog wel dingen op ons verlanglijstje om te bekijken..........weet niet of alles lukt!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nelleke C:
    Hoi hoi,
    Wat een avontuur beleven jullie toch weer samen! Geweldig die verhalen. En wat leuk dat Janny Z. daar ook was... Je kan beeldend schrijven Peet! En die Chi Chi beeldjes. Prachtig!
    Unieke ervaring waar je straks weer leuk op kunt terugkijken. Zelfs de minder leuke dingen zijn achteraf toch om over te lachen. Nog fijne tijd daar. Groetjes van Nelleke..
  2. Sandra:
    9 maart 2019
    Ja, dat beeldje is echt prachtig! Maar, dat is wel aan beppe besteed🤗.
    En de tijd vliegt ook hier! Fijn om te lezen dat jullie de leuke dingen oppakken en veel bezoek hebben.
    Tot op skype! Liefs van ons allen uit Lemmer!
  3. Tjitske:
    9 maart 2019
    Mooi verhaal weer. Fijn dat jullie nog zo kunnen genieten van de vrije dagen. Prachtig beeldje Petra en Jullie eigen velletje is ook al mooi gekleurd zie ik.😉 Veel plezier nog de laatste weken. Groetjes uit Drachten.
  4. Wilma:
    17 maart 2019
    Heerlijk om je verhalen te lezen en de prachtige foto’s te bekijken!
    Wat leuk, dat je Janny en Age daar nog hebt ontmoet!
    Een geweldige ervaring.
    Nog veel plezier!