Wat een wereld

22 juni 2022 - Skaland, Noorwegen

Na Moskenes weer opweg naar een wild plekje, maar eerst een Hike doen bij Reine. Nou zeg maar een giga hike van 1560 treden van keien steil naar boven, aangelegd door sherpa’s. Hijgend en puffend kwamen we boven met een fantastische beloning: een uitzicht zoals in de reisboeken staat……wow!!

Toen opzoek naar mooi plekje, nou die was er, aan de rand van het fjord en heerlijk vrij,weer mazzel dus. Lekker buiten zitten, om 24 uur scheen nog de zon.

Volgende stop een camping bij Solvaer, helaas hele dag regen en dus niets kunnen doen, wel weer uitzicht over een haventje. Heb maar een appeltaartje gebakken, was heerlijk. In ons oventje op het gasfornuis,super uitvinding.
Volgende dag weer een mooi plekje aan de haven van het Signefjord, droog en lekker buiten zitten. Oeli volgende dag wezen draven daar, ging goed,10 km.

Volgende stop was in Duerberg, op kleine en winderige camping, was koud en bewolkt. Volgende dag naar Andenes, hier vertrekt de veerboot naar Senja, volgend schiereiland. Dit moet ook erg mooi zijn. Kontakt  gehad met Loes Timmer, wandelmaatje van onze wandelgroep in onze wijk. Zij doen ook deze reis maar dan via eerst Zweden. Zij komen de 21 e met de veerboot aan in Andenes………we gaan elkaar dus ontmoeten daar, zo leuk!

Om goed 13 uur kwamen Loes en Gert aan bij ons op de parkeerplaats bij de haven, zo bijzonder ….. Thee drinken bij hen in de caravan(wat ruimer zitten) en rond 15 uur zij weer verder. Tips uitgedeeld natuurlijk. Het regende continu en het was vreselijk koud met gure wind, 6-8 gr……

Vandaag zijn wij met de veerboot aangekomen op Senja, gelukkig weer stralend weer, wel fris, 10-12 gr, maar zonnetje erbij. We zouden bij het Trollenpark een nachtje blijven staan, maar daar was niets ,dus verder naar Skaland , waar we nu op mooie nieuwe camping staan, een terrassen camping met prachtig uitzicht over de fjord. Vanmiddag nog een pittige hike gedaan en buiten gezeten. Alles gewassen en dus kunnen we er weer even tegen.

Morgen weer verder, we hadden een route in gedachten maar de weg is t/m november afgesloten…… heel vervelend want het is wel de rondtoer rit voor het eiland. Nu moeten we eerst weer stuk terug om dan een heel eind ri Bardufoss weer de weg andere kant een stuk op te kunnen tot weer afsluiting, gaan we niet doen . Morgen ri Fissness en dan naar Bardufos.

We zijn gezond en genieten alle dagen weer volop, wat een land…….

1. Lazine:
    22 juni 2022
    Wat een prachtig land!
  2. Sandra:
    22 juni 2022
    Ja, nu komen jullie n beetje in de buurt die ik wat ken. Zo leuk! Jammer dat Senja minder leuk is geworden door de brand. Dat was anders echt ook heel leuk geweest. Maar, meer dan genoeg te beleven nog voor jullie! Ik kijk al uit naar t volgende verhaal! X, Sandra
  3. Marjet:
    23 juni 2022
    Wat een mooi reisverslag. Wel koud daar. Hier is alles oké. Wel stil op de buurt. Groetjes Marjet
  4. Nelleke:
    23 juni 2022
    Wat een fascinerend land, mooi en ruig. Pittige tochtjes zo te zien. Gelukkig zijn jullie goed getraind 💪🏼
  5. Tjitske:
    25 juni 2022
    Wat een prachtige reis doen jullie weer. Mooi land en foto's. Veel plezier verder. Groetjes van ons 😘