Mooi Curacao

25 februari 2019

En dan zijn je vrienden op dit mooie eiland...... niet hun eerste bezoek , maar wel bijzonder dat ook wij hier nu zijn en hier al een tijdje wonen/ werken......

We zijn de woensdag samen gaan koffiedrinken bij Zest bij Jan Thiel op het strand. Eerst veel bijkletsen . Afspreken wat we gaan doen: eerst naar Willemstad om te lunchen op het Wilhelminaplein.....heerlijke wrap en een lekker biertje! Daarna wat rondstruinen en naar de kade gelopen waar de giga cruiseschepen liggen. Bij de Gouveneur wat gedronken, en toen ging de Pontjesbrug helemaal open en wij terug overkant met de veerdienst.

Op donderdagavond uit eten in Willemstad bij Old Dutch een echt Nederlandse eetgelegenheid met heerlijk stoofvlees en schnitzels. Daarna naar de Punda Vibes: dan zijn er allemaal livebandjes en kun je overal swingen, erg gezellig!

Er was ook nog een Poolparty bij Tjitske haar tijdelijke “vakantieverblijf” , een prachtig huis met meerder verdiepingen en een zwembad dus.......heerlijke BBQ geregeld: Oeli was de chef-kok. Mooi uitzicht over het Spaanse water.....

Snorkelen met Peter en Gretha werd voor hen een openbaring......wij hebben maskers en die wilden zij ook gelijk hebben! Je ziet zo mooi de onderwaterwereld in!

We hebben ook een uitstapje gemaakt met Curtis , een collega van Oeli. Hij nam ons mee naar een bakkerij die alleen op zondag op ouderwetse manier brood bakt en waar alleen maar locals komen om brood te kopen, en op=op...... Er was ook een museumpje bij en Curtis vertelde met veel enthousiasme erover. Heerlijke broodjes meegenomen en van Curtis kregen speciale broodjes : padushi.....wat zoet, smaakt wel enigszins naar suikerbrood.

Ook tonijn gegeten welke gevangen was door een medebewoner van Curinjo, was wezen vissen op zee en verser kan nooit.......op de BBQ en smullen maar!

En dan heeft Oeli vakantie.......8 vrije dagen......we gaan genieten!!

Blue Bay resort bezocht met Peter en Gretha, super mooi strand met prachtig water en mooie vissen. ’s Avonds met hele groep op Mambo beach Sushi gegeten, ook Peter en Gretha mee, erg gezellig. Was zo een groep van 8 personen!

Helaas ook minder leuke gebeurtenis: we hebben een aanrijding gehad........ik werd van achteren met volle vaart aangereden door een pick-up auto.......nou , dan komt er wat op je af! Ik moest stoppen voor een auto die af zou slaan, die vent achter mij zag dat dus veel te laat.......de auto werd zo’n 2 meter vooruit geknald.....achterruit eruit, giga deuk ,chassis totaal ontzet.....Peter stijve nek , Gretha zere stuit.....ik niets, ik zag hem in de achteruitkijk spiegel aankomen.......Gretha 1 nachtje ter observatie in ziekenhuis.....Peter gelukkig al snel weer prima. Erg naar en zeer vervelend voor Gretha , vakantie gelijk over.....

Met Peter nog de Christoffelberg beklommen, wat een ervaring......echt klimmen! Er loopt niet een mooi pad naar boven, je klimt echt van rots naar rots en hangt regelmatig met je armen aan de rots om verder te gaan........maar de top hebben we gehaald! Prachtig daar boven, je overziet het hele eiland, super! De afdaling was net zo spannend , want dan moet je zo steil naar beneden..... Als beloning gesnorkeld bij de schildpadden, zo’n fantastische ervaring......grote, hele grote en wat kleinere.......prachtig!

Zondag (vandaag) zijn we samen naar Klein Curacao geweest met een boot. Om 7 uur vertrek en 2 uren later na pittige zeetocht kom je aan op een bounty eiland! Wat mooi, prachtige kleur zeewater, wit strand , schaduwplekken onder parasols van palmboombladeren.....Eerst ontbijten en daarna is de dag voor jezelf......wandelen naar vuurtoren, langs de woeste kustlijn, luieren, slapen ....en een heerlijke BBQ lunch. Snorkelen , weer leuke vissen gezien, en 15.15 uur vertrok de boot weer ri Spaanse water......Superdag gehad! Bij het onderkomen van de Mermaid hing een wrakkenkaart van Vlieland en Terschelling.......en er is een trekker geschilderd in de Friese vlag.......had een Fries gedaan die daar jaren gewerkt heeft.....zo leuk!

Het werk blijft hetzelfde .......het werkt , maar echt leuk ..........er zitten hele leuke diensten tussen en mindere.....met de een werkt het beter dan met de ander......en er is een waar nooit mee gewerkt kan worden......tja, dat gebeurt ook wel op andere werkplekken natuurlijk, maar hier komt het bij die ene helaas elke keer weer door het Papiamento......ze vertikt om Nederlands over te dragen, tja , dat werkt dus moeizaam...... toch wordt er wel wat meer aangenomen door enkele collega’s en dat is dan weer fijn natuurlijk! Na de vakantie nog goed 4 weken en zit het er alweer op....

We willen ook wel weer naar huis....missen de kinderen en zeker de kleinkinderen!!

1. J.h.:
    25 februari 2019
    Als ik dit allemaal zo lees hebben jullie daar een paradijsje.
    Lekker terrasje pakken met een lekker biertje, uit eten, snorkelen tussen de schilpadden.
    Wij hier in Heerenveen zijn wel wat jalours.
    Wij gunnen het jullie natuurlijk van harte. Oeli moet zich van die ene maar geen barst aantrekken.
    Hier in Nederland fantaties weer. groet Jan en Aukje
  2. Sandra:
    25 februari 2019
    Tsja, Home is where the Hart is!
    De kleinkinderen missen jullie ook! Maar, geniet van de tijd daar nog, want ik zie ook hele leuke dingen voorbij komen!
    Kus, Arjen, Sandra, Iris en Amber
  3. Marten en Afke:
    25 februari 2019
    Fijn weer van jullie te horen. Gelukkig dat het met de aanrijding niet heel ernstig was, verveld wel natuurlijk. Gelukkig schijnt de zon en kunnen jullie altijd lekker buiten zijn. En ook naar klein Curacao geweest, vonden wij ook prachtig. Ja.... dan gaat het toch al weer snel en komt het gemis van thuis. Nog even en dan is dit avontuur ook al weer voorbij ! Zonnige en warme groetjes uit Nederland! En dat in februari gsha🌞😎😘 Groetjes van ons Marten en Afke
  4. Roelie:
    26 februari 2019
    Wat een leuk verhaal Petra en wat een mooie ervaring. Dit vergeet je nooit meer. Jammer dat het werk soms minder leuke momenten heeft, zal vast ook met het cultuurverschil te maken hebben. Nog 4 weken samen met Oelie genieten van het zonnige eiland en het leven daar. We zien jullie wellicht weer snel op het andere mooie en (momenteel) zonnige eiland Terschelling.
    Groeten van Fokke Jan, Roelie, Marleen en Koen.
  5. Pytsje:
    2 maart 2019
    Wat zullen zal jullie geschrokken zijn! Maar gelukkig kunnen jullie de draad weer op pakken. Of.....toch al een beetje heimwee?
    Liefs,
  6. Margreet:
    3 maart 2019
    Wow nog maar 4 weekjes! Gaat snel en zo te lezen genieten jullie vol op!