Home Sweet Home

15 juli 2022 - Sneek, Nederland

Denk je een rustige avond te gaan hebben…..ik zat nog te loggen toen Oeli kwam en vroeg hoelang ik nog werk had, eh,nou nog wel even ,hoezo? Buurmeisje Deanne was van springkussen gevallen en had pols gebroken en Oeli zal met moeder en kind naar de SEH… want alsof de duvel ermee speelde: vader was op weg naar Nederland om andere auto te halen daar dezewaar ze mee gekomen zijn de caravan niet meer kon trekken….. dus ik oppassen op de andere 2 kinderen, zonder mijn huisje want daar was Oeli mee weg…. Rond 23.30 uur waren ze weer terug, ik had vanaf 22 uur toen de andere kinderen op bed lagen gezellig bij andere buren in de camper gezeten: bij Jacob en Jellie uit Bolsward…..

Maar volgende dag op naar Rømø, mooie toegang via een lange Dam, leuke camping. We gingen gelijk met de fiets naar het strand, zo’n 6 km verderop. En ja….dan kom je daar en staat het strand vol met auto’s en campers….   Een kilometer breed strand vol met auto’s en gewoon een “snelweg “waar men over reed…..Je mag daar van 07.00-21.00uur staan. Wij vonden het maar niets, en we moesten dus een heel eind lopen voor je de zee zag.

Toch ook nog volgende dag prachtige fietstocht gemaakt en bij het strandzeil strand geweest, nou je hebt hier wel enorm de ruimte om te strandzeilen, de zee is echt kilometers verder….en fantastisch mooi strand voor de zeilers, keihard.

En toen naar de laatste stop, naar een camping onder Bremen…..oh help…wat een giga camping en wat een mensen en lawaai….maar goed is maar voor 1 nachtje. En ‘s avonds rond 23 uur was het muisstil. Laatste reisden nog even in Leer geweest om te winkelen.

En ja , nu dus weer thuis in Sneek. Ook weer fijn, en er lag een suikerbrood op tafel met een lief kaartje van Lemmer. Sandra had in onze afwezigheid zo nu en dan na haar werk hier in Sneek even de post en de bloemen gedaan, top!
Het is nu weer even neerdalen en terug naar het gewone leven….hoewel, ik denk dat Oeli pas vanaf maandag het pensionada gevoel wat krijgt want hij hoeft dan niet aan het werk….Maar vervelen zal hij zich eerst niet : maandag start met leggen van nieuw terras, we zakken door de planken….. En op zoek naar een andere boot, ook leuk om te doen!

We hebben goed 6000 km gereden, heel heel veel gezien, genoten , gezond gebleven, geen panne gehad, alles heel….kortom genoten! Het mooiste waren : de Lofoten en Meistervik ( onder Tromsø) bij Jørn en Britt. Maar Noorwegen is in zijn geheel zo ontzettend mooi. Zweeds Lapland ook, de rest is bomen, bomen en nog eens bomen. Denemarken is liefelijk.

Wanneer we weer op reis gaan…..geen idee. Er staat best nog wel wat op ons verlanglijstje, maar nu eerst maar thuis genieten en klussen.  Iedereen bedankt voor de reacties, fijne zomer allemaal 😎👍🏻😘

1. Lazine:
    15 juli 2022
    Welkom thuis en nu in Nederland genieten!
  2. Afke Reitsma:
    15 juli 2022
    Wat weer een verhaal en avonturen, Oeli miste zijn werk zeker 😜 Fijn om weer heelhuids thuis te komen na zo’n reis, uitpakken, wassen en opruimen en dan nagenieten van een prachtige reis. Welkom thuis! Gr Afke
  3. Jannie H:
    15 juli 2022
    Oeli en Petra, ik heb weer genoten van de verhalen.
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen met een hoofd vol met prachtige herinneringen. En als het wat wegzakt, heb je nog iets om op terug te vallen; prachtige foto's en verhalen!
    Nu weer lekker genieten van thuis, (klein-) kinderen en alles wat nog in het verschiet ligt.
    Groetjes, Jannie.
  4. Nelleke C:
    15 juli 2022
    Wat een machtige reis was het weer... En zo leuk dat jullie je verhalen delen! Ik hoor je praten Peet🤭 ook fijn dat jullie weer gezond thuis zijn gekomen. Enne Oeli, je slaapt straks niet dat je nog tijd had om erbij te werken🤣druk,druk,druk.
    Fijne zomer en succes met de boot zoektocht...
  5. Nelleke C:
    Slaapt=snapt😇
  6. Tjitske:
    16 juli 2022
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Nu eerst maar even acclimatiseren en daarna rustig 🤔op gang komen. Groetjes uit Drachten
  7. Aukje boekhout:
    17 juli 2022
    Aha, wer noflik thûs. De fakânsje blues, nog wol efkes fêsthâlde. Gr fan us.