Wennen/genieten

23 januari 2019

En dan zijn we al meer dan een week verder......

Er is al heel wat bekeken en gedaan .

We snorkelen zeer regelmatig , mooi hoor, al die verschillende vissen! Oeli voert de vissen dan met een eigen gebrouwd mengsel van beschuit en water......ze zijn er gek op!

Ik ben ook zonder Oeli op pad geweest met de andere meiden van de SEHgroep : oa Mambobeach, chillen op een ligbed aan het strand en daarna heerlijk eten daar. Ook met Tjitske en Marianne samen eten gekookt en gezellig met een fles rosé samen gegeten. Ben wel blij dat dit zo nu en dan eens gebeurd , als Oeli late heeft ben ik van 13.30-23 uur alleen en dat viel eerst niet mee........vond dat niet leuk en had vreselijk heimwee naar mijn sociale kontakten....... gaat nu beter want ik rij nu inmiddels ook zelf in de auto in dit idiote verkeer......iedereen heeft voorrang.......zeer onverwachtse situaties, daar moet je echt op verdacht zijn!

We hebben al heel wat bekeken dus oa: St. Jorisbaai, een baai waar geweldig in gekitesurfd wordt, staat altijd veel wind! Jan Thiel baai, vreselijk druk en decadent.....stikt daar van de Nederlanders.......Jan Thiel lagune, prachtige omgeving van vroegere zoutpannen en nu het domein van flamingo’s, hier gaan we zeker nog eens een dag heen om er helemaal omheen te lopen!

Afgelopen zondag met Tjitske wezen snorkelen bij Tugboot, Oeli en Tjitske late dienst. Ik ‘s middags gezellig met Marianne kletsen bij zwembad en zelf nog even alleen met de auto naar de AH (ja, ja) bij Jan Thiel, kwam toen ook langs Morena resort waar Peter en Gretha straks in februari zitten en langs Jan Thielresort waar Janny en Age in maart zitten, weet ik dat vast......Na de afwas ging mijn telefoon: Peter of we even facetimen konden......hè ?.......is 24 uur in Nederland ......vraagt-ie of ik de deur even open wil doen...!!! Staan Peter en Arjen hier!!

Wat een geweldige verrassing , wat een super jongens! Mensen wat was ik blij ! Ze sprongen al snel in het zwembad en ik heb daar gelijk een foto van naar Oeli gestuurd. Ze zijn hier door actie van Arjen , IPB ,heet dat : indien plaats beschikbaar en dan kan je voor een fijn prijsje mee.....

Ja en dan ga je natuurlijk de hort op de volgende dag! Oeli was 2 dagen vrij nu en dat eist Arjen, had hij in mijn telefoonagenda opgezocht........dit plan was de 25e december al gesmeed.......

Op stap met ook Chris want dat hadden wij al gepland voor deze dag, dus met 2 auto’s op stap naar Westpunt en dan Playa Piscado, de plaats om schildpadden te spotten , snorkelend een hele belevenis! Wat gaaf! Peter spotte ook nog een inktvis en Arjen een zeeslang!,

Daarna naar Port Marie, idyllisch strand met prachtige kleur water en weer mooie vissen. Heerlijk geluncht hier en een pracht van een leguaan gespot. Na Port Marie via een plek waar vele flamingo’s waren terug naar appartement . ‘s Avonds gegeten met z’n 5-en bij Chill op Mambobeach, en terug Curinjoappartementen allemaal rond 20.30 uur op bed!

De volgende dag weer te snorkelen met Peter en Arjen( zijn er al verslaafd aan!) en nu bij de Tugboot, heerlijk rustig en Oeli weer de vissen voeren. Daarna naar Willemstad en inkopen gedaan voor de meiden in Nederland natuurlijk, zo leuk! Over de Pontjesbrug , die ook nog even open ging. Geluncht in de stad en toen terug appartement. Peter en Arjen inpakken, ze proberen om met het vliegtuig van 17.40 uur terug te vliegen naar Nederland . Om 15 uur naar vliegveld gebracht en tegen 16 .30 uur appte Peter dat ze allebei mee konden en ook nog naast elkaar konden zitten........moet je altijd maar afwachten bij IPB.......Oeli zei steeds al dat dat gaat gebeuren en had dus weer gelijk.......

Ja en dan ben je ineens weer in de stilte .......was gelijk onwennig van ze! Wat een heerlijke dagen hebben we met onze jongens gehad! Oeli was ook zo happy!  We zijn ze erg dankbaar voor deze actie en kunnen hier lang op teren....!

Oeli heeft vanaf 22 februari een weekje vakantie.......zo leuk want dan zijn Peter en Gretha hier......maak je borst maar nat,vrienden......dat wordt uitstapjes maken.....wij hebben een auto dus kunnen jullie overal naar toe slepen........

Het werk is niet wat Oeli voor ogen had, maar ja , het is zo het is....... ver beneden zijn niveau en dat werkt moeizaam.....gaat wel beter dan begin en hij went wel wat meer aan het werken, maar zal het niet echt leuk gaan vinden.......voelt zich meer een soort van hulpje...... Ze nemen zo nu en dan wel eens wat meer aan dan in het begin gelukkig en ja , die taal schijnt voor sommigen toch een probleem te zijn.....maar ze kennen toch echt allemaal het Nederlands....erg jammer, de goede daar gelaten , want die zijn er ook hoor!!! Met de Nederlandse collega’s wordt onderling gelukkig veel gepraat en geven ze elkaar steun en advies! Toch zijn er Antillianen die de “ hulpen” heel erg graag volgend jaar terug zien! Oeli gaat niet nog eens, de meiden weten het nog niet......

1. Jannie H:
    23 januari 2019
    Leuk verhaal Petra, en wat een verrassing! Fijn dat je nu ook zelf in de auto kan/durft te stappen, wordt de wereld nog iets groter....🤗👍
    Leuk om via de foto's een inkijkje in jullie leven op Curaçao te krijgen.
  2. Tjitske:
    23 januari 2019
    Wat een super verrassing van de jongens.👍👍 Voor Oeli is dat dus wel even door bikkelen. In jullie vrije tijd lekker genieten, dat maakt een hoop goed. Veel plezier nog. 😎
  3. Nelleke C:
    24 januari 2019
    Wat een geweldige verrassing van de jongens! Super, ik had je gezicht wel eens willen zien toen je de deur open deed. En wat mooi die verhalen van jullie belevenissen .. Jammer dat het werk niet aan de verwachtingen voldoet. Maar extra genieten van de vrije tijd. Heel veel plezier samen.
  4. Mentje elema:
    Prachtig verslag,ik heb er van genoten.Wat een verrassing van de jongens.Daar kun je weer even op teren.
  5. P.D. Londema:
    26 januari 2019
    Prachtig verhaal. Hebben er veel zin in. Tellen de dagen af.
    Tot in februari.
    Groeten Peter en Gretha
  6. Afke Reitsma:
    27 januari 2019
    Wat een prachtige en lieve actie van Arjen en Peter. Wat zullen ze een voorpret hebben gehad.😀 Het is een prachtig eiland en veel te zien. En ja, het is geen Nederland natuurlijk wat betreft het werk en de cultuur. Wat je zegt, het is wat het is en “ erger u niet, verwonder u slechts”. Haha. Wij genieten van de laatste dag op warm Bali, met af en toe een tropische stortbui! Hebben het heerlijk gehad, morgen weer naar het koude Nederland. Maar , met prachtige herinneringen. Marjon en Eline hebben gesurft bij een rif, hoge golven, een beetje spierpijn, maar een fantastische ervaring. Groetjes aan Oeli en zet m op daar! Lieve groet van Marjon, Eline en Afke🌴😘
  7. Margreet:
    30 januari 2019
    Wat super tof dat de jongens er op eens waren!
    Hopelijk vind oeli snel zn draai daar! En jij ook natuurlijk!
    Wat leuk dat Janny komt zeg!
    Have fun daar!
    Groetjes
  8. Janny:
    30 januari 2019
    Hoi Petra leuk joh jou jongens zomaar op bezoek Super!!!de foto,s nodigen ook echt uit ik heb er zin aan .nog een maandje vanmorgen met onze vriend de zakelijke dingen besproken het schijnt een mooi 6 persoons huis te zijn ik ben zeer benieuwd lekker aan het strand liggen en snorkelen natuurlijk nog maar een enkele keer gedaan het gevoel dat ik verdrink maar wil het wel proberen moet leuk zijn.jij nog veel plezier daar groeten aan Oelie .janny