Mooi Curacao

30 januari 2019 - Willemstad, Curaçao

Alweer een week om........tijd gaat toch snel nu we ons plekje steeds meer hier vinden!

Als Oeli vrij heeft gaan we erop uit en ook zeker voor een late dienst vaak nog even snorkelen en na dagdienst even zwemmen. En dan ook vaak met elkaar , wel zo gezellig! Happy hour is ook favoriet!

Het werken is zoals het dus is, maar Oeli heeft nu een leerling mee en die is helemaal gek van hem en neemt dus ook alles aan en leert dus zo heel veel! Vandaag werken alle 4 Nederlanders een late dienst en gaan ze dus lekker Nederlands praten.......... Oeli gaat er soms gewoon even uit als er alleen maar Papiamento gesproken wordt, ze snappen de hint soms wel, soms niet......Gelukkig kunnen ze er met elkaar goed over praten en hun frustraties op tafel gooien. Maar er zijn ook hele lieve en goede mensen die je overladen met tips om vooral dat en dat te gaan zien!!

Ik ben vorige week een dag met Tjitske op stap geweest naar Shete Boca, een nationaal park met prachtige kusten waar de golven met donderend geweld op de kust knallen......zo vreselijk mooi! Heerlijk gewandeld daar en geluncht met een broodje frikandel met patat.....!!

25 januari : Evy  jarig! Facetimen en gezellig met haar gekletst, ze liep steeds met de pop rond die ze van ons vanaf hier had gekregen, zo lief!

Flamingo’s spotten kan hier op verschillende plaatsen en dat is zo mooi. Naar Kokomobeach geweest......dat is dus een bounty gevoel Beach ......klein , maar zo mooi en prachtige vissen gezien tijdens snorkelen. Heerlijke Pinacolada gehad......verslavend lekker! De Hato grotten bekeken, heel bijzonder, eerste bewoners daarvan van indianen vanuit Venezuela en Colombia, ook rotstekeningen zijn nog vaag te zien. Later schuilden hier de slaven tijdens hoeden van kuddes. Hier hadden we op het parkeerterrein een flashback......lekke band! ( ook in Albufeira gehad in de hitte...☺️). Oeli band verwisselen en toen naar bandencentrum, wat een armoedig gedoe....maar band geplakt en opnieuw er onder voor €5.......

Het Christoffelpark ook al bezocht , prachtig en heel groot natuurpark. Hier hebben we de Savonet wandeling gedaan, over de vroegere plantage , werd toen maïs verbouwd. Wandeling door een cactussen bos die uitkwamen bij de oceaan, bij Boka Grandhi, een mooie brede inham. De natuur is hier erg mooi. Vanaf de kust en dan ong. 50 meter landinwaarts is het net een Marslandschap, grijs en kaal, daarna begint de vegetatie weer, zo apart! Het Savonethuis bekeken, is nu een museum. Wel mooi opgezet met duidelijk te zien hoe men met de slaven daar werkte en woonde.

Willemstad zouden we met gids bekijken, maar de gids belde mij niet terug......... dus heb ik voor gids gespeeld.......alleen jammer dat je niet weet voor wat voor gebouwen je precies staat en wat die vroeger en nu betekenen...... Maar was wel gezellig, Tjitske was mee. Heerlijk verse vissalade bij De Gouveneur gegeten en ‘s middags shoppen........korte broeken, hemd, overhemd en jurk was het resultaat

Dus we genieten buiten het werk om met volle teugen! En zijn we met elkaar al een hele hechte familie geworden. We zijn er voor elkaar en hebben heel veel plezier zo! En zoals ik al zei: Happy Hour is altijd beregezellig met heerlijke Caraïbische muziek en heerlijke drankjes.........

1. Mentje elema:
    31 januari 2019
    Ik je verhaal met veel plezier gelezen,zo genieten we nog wat mee.
    Prachtige foto’s leuk hoor.Mooi dat jullie zo genieten. Hier gaat alles zijn gangetje.groeten Mentje
  2. Sandra:
    31 januari 2019
    Fijn dat het telkens beter gaat en dat jullie als team elkaar steunen. Geniet ervan!
  3. Wilma:
    4 februari 2019
    Hoi Petra en Oelie,
    Wat mooi om te lezen,dat jullie het goed naar de zin hebben. Was eerst wel wennen en je moet je ook even je draai vinden !
    Prachtige foto's
    Een hele goed tijd toegewenst!
    Groetjes Wilma
  4. Aukje boekhout:
    4 februari 2019
    Hallo, wat hebben wij weer genoten v d verhalen en de foto's. Fijn dat Oeli een stagiare heeft die eea wil/ kan leren van iemand met veel kennis en ervaring. Lieve gr fan us