Dushi Korsou

15 januari 2019

En dan is het ineens tijd om weg te gaan.

Op de woensdagochtend voor vertrek koffie drinken met de buurvrouwen : Nelleke, Mentje,Marjet en Elleke en niet te vergeten buurman Leen!

Nelleke had nog heerlijk gebak over van haar verjaardag!

Tegen 13 uur kwamen Arjen en Sandra en dus bye, bye Sneek. Lekker geluncht , meiden uit school gehaald, mee naar turnen van Amber, heerlijk Hollandse kost gegeten( bloemkool met gehaktbal ) en om 21 uur te bedde.

Volgende dag 3.30 uur van bed en naar Schiphol, ik hoefde pas om 10.10 uur te vliegen! Prima vermaakt op luchthaven en om 10.20 uur in de lucht. Ik zat naast een heel aardige jonge man Nick. Was wel een lange vlucht van 9.50 uur. Maar dan kom je op Dushi Korsou aan en dan ben je dat gelijk vergeten! Oeli was er , wat fijn om elkaar weer te zien!!

Goed appartement , gelijk even met Marianne gesproken, gezellig. Heerlijk gegeten en ja toen moest Oeli nog 1 nachtje werken en ging dus om 22.30 uur weg, ik op bed , bekaf, tijdsverschil is ook 5 uren!

Vrijdag gelijk wezen snorkelen, prachtige vissen. Ook de supermarkt bezocht, wat een keuze! Wel even wennen aan de prijzen...........Antilliaanse Gulden...........staat gelijk aan 50 € cent......Rekenen dus!

Zaterdag naar Willemstad en daar rond gewandeld, mooie oude binnenstad met rijke geschiedenis. Over de Pontjesbrug naar Otrabande en daar heerlijk verse vissalade gegeten bij De Gouveneur! Ook de drijvende markt bezocht: Venezuelaanse handelaren komen met gammele boten naar Willemstad en verkopen daar excotisch fruit en groente en verse vis! Een heel kleurrijk geheel.

Terug door binnenstad naar auto en daar ontdekte ik een galerie/winkeltje van Serena. Deze dame maakt Chi Chi beeldjes en deze kan je tijdens een workshop in haar Factory beschilderen..........nou, wat denk je .......heb adres gelijk mee gekregen ! Komt vast goed in deze 3 maanden om daar eens heen!

Zondag een topdag !!  We zijn wezen suppen met een begeleide tour, was echt gaaf! Met 10 personen en Jar , onze begeleider. Allemaal jongelui van rond de 25 jaar , nog nooit gesuppt, en wij oudjes die wel suppten!! Hoe gaaf wil je het hebben........de tour ging langs Mangrove bossen , zo mooi. Jar vertelde over het ontstaan daarvan , wist er veel van. De tour duurde inclusief drink en snoeppauze 2 1/2 uur.

’s Middags naar Happy hour op Mambobeach, zo gezellig en prachtige zonsondergang. Samen met Tjitske geweest.

En dan heeft Oeli nu late dienst en moet ik mezelf vermaken.......geen probleem , want het is warm en het zwembad met ernaast heerlijke ligstoelen is naast de deur.

O ja : elke dag komt een kolibrie even langs om wat nectar te slurpen .......nu in het echt gezien........wat een klein en vlug vogeltje!  Ook prachtig gekleurde parkieten vliegen hier rond en een soort lijster maar dan met een knalgele buik....prachtige Bourganvilles (struiken met prachtig gekleurde bloemen ), meters hoge cactussen, palmbomen afgeladen vol met kokosnoten, elke dag start bikini en zwemmen, mensen wat een rijkdom om dit mee te maken!!

Oeli moet nog steeds wennen, maar het gaat beter en hij leert om dingen maar los te laten....... Je waant je hier echt in het oude Diaconessenhuis  waar we onze opleiding hebben gedaan ......zo’n 45 jaar geleden........ gelukkig hebben al de Nederlanders er problemen , maar ja de een kan het sneller zo aanvaarden dan de ander.....ze zijn hier gewoon stagiaires ......nou wie weet hoe het nog komt.......straks willen ze niet meer terug! Zeker het weer en de vrije dagen met alle uitstapjes vergoeden heel veel!!

Zo , een heel verhaal , maar het gaat dus goed met ons en we genieten van elkaar en het heerlijke klimaat hier!

1. Femke:
    Wat heerlijk! Dat klinkt goed! 😊
  2. Sandra:
    15 januari 2019
    Nou, zo te horen ben jij al lekker gewend Petra! En wat een activiteiten zijn er al gedaan! Lekker genieten van al dat moois! Liefs, Arjen, Sandra, Iris en Amber
  3. Tjitske:
    15 januari 2019
    Mooie foto’s. Ziekenhuis is echt terug in de tijd🤭 Gelukkig kunnen jullie lekker genieten van alles en het weer. Veel plezier. 😘🙋🏻‍♀️
  4. J.h.:
    15 januari 2019
    Fantastisch, wat een mooie natuur en gezelligheid. En dat jullie er nu samen genieten, is feest!! Gr fan us
  5. Afke Reitsma:
    15 januari 2019
    Hoi, fijn te horen dat het goed gaat. En idd een prachtig eiland, mooie stad en genoeg te beleven. Wij, Marjon en Eline waren er vorig jaar in januari, heerlijk gehad. Museum Kura Hollanda is ook zeer de moeite waard. Wij, Marjon en Eline vliegen vrijdag naar Bali, verblijven daar 11 dagen. 🌴. Ook zin in. Veel plezier en lekker genieten maar weer. Groet Afke
  6. Liesbeth:
    15 januari 2019
    Wat heerlijk voor je/jullie Petra! ik ben wel heel benieuwd naar die Chi Chi beeldjes ! Liefs!
  7. Annelies:
    15 januari 2019
    Wauw Petra en Oelie, wat leuk om jullie verhalen te lezen 👍🏼! En die foto’s van de SEH, dat is zeker heel wat jaren terug in de tijd.....kan me vreselijk voorstellen dat het wennen is Oeltsje en helemaal als je mis tast. Wat zijn wij vreselijk verwend met onze SEH te Snits. Maar het weer, omgeving, weer bij elkaar zijn vergoed vast veel. Liefs Annelies
  8. Anneke:
    15 januari 2019
    Leuk om te lezen! We krijgen er zin in!
  9. Lazine:
    16 januari 2019
    Die goede oude tijd inderdaad!
    Lekker genieten en Oeli succes op de SEH.
    Ik geniet van jullie verhalen(Petra) en foto's!
    Groetjes Lazine
  10. Hilje:
    17 januari 2019
    Dat ziet er super uit. Prachtige ervaringen en activiteiten. Geniet van alles.
  11. Janny:
    17 januari 2019
    Zo Petra,dit klinkt als luilekkerland heerlijk toch en dan het weer ik kan niet wachten hier wordt het nu ook kouder dus een beetje warmte straks is ons welkom na al die meters sneeuw in oostenrijk.over ruim anderhalve maand zien we elkaar.groetjes janny
  12. Alexandra:
    19 januari 2019
    Dat ziet er weer super uit! Mooi appartement, bijzonder land, gezellige stad, mooi weer en daar tussen wonen & leven jullie nu! Geniet ervan en wel met een hoofdletter G!! :-)
  13. Maaike:
    20 januari 2019
    Dat ziet er mooi uit, hele andere wereld dan hier met de vorst.
    Seh is even wat anders dan de onze, maar vast een fantastische ervaring!
    Geniet van jullie tijd daar
    Groetjes Maaike