Update

12 februari 2019 - Willemstad, Curaçao

Zo, maar weer eens even jullie wat op de hoogte brengen van onze belevenissen......

Oeli krijgt het beter naar zijn zin , ze vragen hem nu zelfs regelmatig  om hulp...... hij kan het niet op niveau werken iets beter los laten en steld nu duidelijk zijn grenzen wb de taal....als er in Papiamento wordt overgedragen loopt hij weg.......duidelijker kan niet en .......het werkt! Ook wordt er nu zelfs geïnformeerd naar gezin en vertellen ze zelf ook wel heel soms iets over hun gezinnen en heel soms komt er zelfs een foto voorbij!  Ze zijn hier over gezin erg gesloten! Ik heb samen met Oeli het ziekenhuis bekeken..........het DH van vroeger zag er beter uit! Open galerijen waar ligstoelen staan en de vogeltjes in en uit vliegen...... hele grote zuurstoftanks staan zo op de gang........bijzondere bordjes op de röntgen.....een belevenis op zich om door dat ziekenhuis te dwalen!

We vermaken ons verder prima hier, altijd mooi weer , alleen maar korte broek met topje en soms een vlut jurkje.......bikini/ badpak en dat is dan wel.........We maken zo nu en dan een wandeling, deze mag ik niet alleen doen......buurt waar we een stuk doorheen moeten is niet voor mij alleen geschikt ,zeg maar........

Met de meiden worden er ook geregeld wat afspraken gemaakt: Otrabanda in geweest met een prachtige muurschilderkunst , snorkelen,middagje strand liggen, uit eten gaan.....en samen gaan we als Oeli een vrije dag heeft er natuurlijk ook op uit!

Als we dan eens wat anders uitzoeken, dan gaat dat niet altijd naar behoren......we wilden naar St Barbarabeach......moet je een eind om het Spaanse water heen......Mapsme bracht ons wel op heel bijzondere wegen.......op gegeven moment allemaal grote borden : KEEP OUT PRIVIT PROPPERTY........help en nu dan?? Het was al een achteraf gebeuren met veel, heel veel troep langs de weg......dus omgekeerd, Jan Thiel beach ingetoetst en terug. Op een kruising toch even afgeslagen ri St Barbarabeach voor ons gevoel en ja! We zaten nu goed.....blijkt een resort te zijn waar je $35 moet betalen voor entree, als je dan een drankje neemt krijg je die $35 weer terug , er was daar ook een luxe golfbaan..... hebben we niet gedaan en zijn naar Jan Thiel gegaan en daar de hele verdere dag op een heerlijke strandstoel gerelaxed.

Hier op het resort erg aardige mensen ontmoet, Paul en Hertha. Zij hebben op Bonaire een zeiljacht gekocht en knappen dat hier op in de haven. Vandaag zijn ze naar de boot verhuisd en gaan daar nu 3 maanden op wonen.......we zijn uitgenodigd om langs te komen en een borrel bij hun aan boord te drinken, helemaal goed natuurlijk!

We hebben ook een ontbijtvergadering  gehad met Marjolijn van Healthz. Er is gesproken over hoe het allemaal gaat en of er nog grote obstakels zijn......niemand had iets bijzonders, gewoon zoals het nu gaat,  veel beter zal het niet echt worden.......Richard, de partner van Marjolijn was ook mee en daar hebben Oeli en ik een heel leuk en informatief gesprek mee gehad.....we willen nl een paar dagen naar Bonaire en hij heeft een resort daar...helaas vol als wij komen, maar hij heeft gelijk ons een geweldig leuk adres gegeven en.........we hebben geboekt! We gaan van 21-23 maart naar Bonaire met Divi Divi airline en zijn dus 2 nachten op Bonaire!! Daar vlieg je dus 25 minuten over vanaf Curacao! Zo’n zin in!

Na weer een dagje strand met super mooi snorkelen , was het ineens stil voor mij.....mijn li oor zat finaal dicht, had allemaal zeewater erin gekregen, maar ja dat is elke keer met snorkelen zo.....nou het heeft van vrijdag tot zondagmiddag geduurd en toen heeft een SEH arts mijn oor uitgespoten ......wat een verlichting, ik was hartstikke blij met die arts! Ik heb nu wel oorpluggen gehaald bij duikwinkel, gaat me niet nog eens gebeuren!

Vandaag ben ik zelf naar Dinah Veeris geweest, een Curaçaose dame van 80 jaar die een hele grote kruidentuin heeft! Oeli vind dit niet echt zijn ding en hij heeft late dienst en kon met een ander meerijden, dus ik op pad. Wat een geweldige mooie en levenslustige vrouw, heb erg gezellig met haar gesproken, ik was de enige bezoekster vanmiddag.....ik heb bijzondere thee meegenomen...was erg lekker! Het rook daar zo lekker naar allemaal kruiden, heerlijk.

Vandaag zijn Peter en Gretha aangekomen op Dushi Korsou, woensdag komen we bijelkaar en gaan we plannen maken.......ik vind dit wel heel bijzonder dat je vrienden hier op Curacao komen om vakantie te vieren en dat was al eerder bekent dan dat wij daadwerkelijk hier naar toe zouden...!

Dus......we vermaken ons hier wel! Het gaat steeds fijner met Oeli en zijn werken en dat is het aller belangrijkste!

Tot de volgende keer,

Ayo!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    12 februari 2019
    Fijn dat het nog altijd goed gaat en steeds beter! Ik ben erg benieuwd naar het ziekenhuis! Zo te horen kan dat een bezienswaardigheid worden. En naar Bonaire, heerlijk.. Fijn ook dat dat nog gelukt is.
  2. Afke Reitsma:
    12 februari 2019
    Fijn te horen dat het goed gaat en dat Oeli het ook steeds beter naar zijn zin krijgt in het Z-H. Het kost altijd meer tijd om in een totaal andere cultuur je draai te vinden en je te mengen. Duidelijk communiceren helpt dus altijd. En ja.... mooi weer verveeld nooit!🌴😎 Leuk dat jullie nog een paar dagen naar Bonaire gaan, klein Bonaire is ook prachtig, daar kun je naar toe met de water taxi vanaf oa de pier in de stad en bij hotel Eden Beach. Prachtig snorkelen daar. Er is aan de boulevard van Bonaire ook een heerlijk visrestaurant! Een tour over het eiland met de auto is ook prachtig, langs de zoutpannen met de flamingo’s , het surf strand en de bergen met grote schelpen. En dan niet vergeten om even bij het Sterke Yerke monument te kijken, volg de oranje stenen, haha. Genoeg te doen dus! Zijn jullie al op klein Curacao geweest? Ook een prachtige tocht met een zeilboot. Tot horens maar weer en lieve groet van ons, Marten en Afke😘
  3. Nelleke:
    12 februari 2019
    Weer mooie verhalen en foto's Petra. Jullie raken er steeds meer thuis zo te horen. Ziekenhuis doet inderdaad niet echt ziekenhuisachtig aan he, maar wel erg kleurig. De hele omgeving is erg kleurig, mooie muurschilderingen ook. En prachtige zee, stranden en natuur. Tot horens maar weer. Liefs van ons 😘😘
  4. Tjitske:
    15 februari 2019
    Fijn dat Oeli het steeds beter naar de zin heeft. Jij vermaakt je ook uitstekend zo te zien en horen😉
    Prachtige foto’s!!! Veel plezier nog.😘😘
  5. Aukje boekhout:
    17 februari 2019
    Wat weer een feest, om alle belevenissen te lezen. En gelukkig Oeli, de aanhouder wint. Heel veel plezier met elkaar, lieve gr fan us