Genieten

11 juni 2022 - Malvik, Noorwegen

We zijn de 9e vroeg vertrokken en gaan ri Hjerkin.

Weer mooi weer en een overweldigende tocht over de bergen met 4 mtr hoge sneeuwwanden  waar we tussendoor reden.....ze waren hierboven aan het langlaufen! We reden door Jotuheimen National Park, wat vreselijk mooi. Heel veel foto's gemaakt. We kwamen langs Lom en daar staat een van de oudste staafkerken van Noorwegen.  Gebouwd in 1160! Alles van hout,ook de dakleien, heel mooi.

Verder gereden en we kwamen langs een mooie parkeerplaats en hier gestopt en besloten te blijven, boven in bergachtige omgeving, zo mooi, zo vredig. Ook hier sneeuw om ons heen.

Volgende dag door naar camping bij Trondheim, in Storsand.  Er moest weer gewassen worden en douchen is ook wel weer eens goed.... Leuke terrassen  camping,  mooi uitzicht over Trondheimerfjord.

Vandaag naar Trondheim gefietst, vanmorgen eerst regen maar vanaf 12 uur droog, 1 uur fietsen en toen 4 km wandelen naar centrum. Prachtige kathedraal, helaas niet van binnen te bekijken ivm trouwerij, jammer. De tuin van aartsbisschoppelijk paleis nog even in en toen weer ri fietsen. Leuke stad,terug gewandeld langs de rivier en mooie plaatjes geschoten van de huizen die op palen in het water staan.

Morgen gaan we weer verder ri Bodo waar we de veerboot nemen naar de Lofoten. Maar eerst zo'n 350 km hogerop, tussenstop en dan naar Bodo.

We genieten!!!

1. Lazine:
    11 juni 2022
    Prachtig!
    En zo op de foto's te zien en jouw verhaal te lezen genieten jullie volop!
  2. Sandra:
    11 juni 2022
    Bodø, dat gaat al supersnel! Weer prachtige fotos en mooi weer! Heerlijk. Liefs, Sandra
  3. Gea en Lyco:
    12 juni 2022
    Mooie ervaringen en prachtige sfeerbeelden. We genieten mee!
    Ha det bra! Gea en Lyco
  4. Afke Reitsma:
    13 juni 2022
    Prachtige foto’s bij een geweldige reis die jullie maken. Veel plezier maar weer en op naar nieuwe avonturen. Gr Afke
  5. Mentje elema:
    13 juni 2022
    Jullie vermaken je prima zie ik wel.Mooie foto’s.Hier alles goed.wel wat saai dat jullie allemaal weg zijn.
  6. Aukje boekhout:
    13 juni 2022
    Oké, wat weer een belevenis. Één groot avontuur. Bijzonder, een sneeuwlandshap en een houten kerkje. Lieve groet, ga je goed. Hoi
  7. Nelleke C:
    14 juni 2022