Op Curacao

7 januari 2019 - Sneek, Nederland

En ja , dan zit Oeli al op Curacao........ Goed appartement , met gelukkig apart een slaapkamer ivm nachtdiensten, en een terrasje met uitzicht op het zwembad. WIFI en geen last van muggen! Oeli heeft nu enkele late diensten en dagdiensten gedraaid en dat valt niet mee! Je gaat ten eerste 40 jaar terug in de tijd.......alles staat op papier....of niet...... Ook is niet altijd alles op voorraad en grijp je dus mis, of zijn schone lakens op voor op de brancard, zijn de zakjes op waarin de bloedbuisjes worden vervoerd naar het lab......enz En ja , dan de mensen waarmee hij werkt......allemaal Antilianen die onderling Papiamento praten en jij je dus buiten gesloten voelt....... Wennen,wennen,wennen dus! De dames die er al 3 maanden zijn , zeiden tegen Oeli , ook wij hebben minstens 3 weken nodig gehad om te wennen...... Gelukkig kom ik nu a.s. donderdag op Curacao en heeft hij iemand om tegen aan te praten en zijn frustraties te uiten! Maar buiten het werk vermaakt hij zich helemaal!

Er is gesnorkeld , al verschillende keren , uit eten geweest, naar de Beachclub, en vandaag gaat hij de Christoffelberg beklimmen op Westpunt, een natuurpark. En ja elke dag mooi weer ! Ook Willemstad heeft hij al bekeken en dat is dus een mooie stad en erg gezellig.

Ik heb Oud en Nieuw niet met Sandra en de meiden gevierd ,want die waren onverwachts naar Hamburg gegaan waar Arjen Oud en Nieuw was en daar de 1e januari overbleef. Maar ik heb een ontzettend gezellig Oud en Nieuw bij Jan en Aukje gevierd, spelletjes gedaan en heerlijk gegeten! We hebben nog heerlijk geschaatst de 2e jan met Peter en Esther en Jan en Aukje met Daan. En de saunadag met Aukje was heerlijk relaxed! 4 januari een gezellige Nieuwjaarsborrel bij buurtjes Hidzer en Tynke. Gisteren heb ik met Liesbeth nog een gedeelt van de Camino gelopen , van Goutum naar Jirnsum, 16 km. Was weer een topdag! Afgesloten met eten in het Theehuis in Grou.

En nu wachten tot het woensdag is , rond 12.30 uur halen Arjen en Sandra me op , en slaap ik daar en gaan Arjen en ik samen de volgende dag naar Schiphol!

Jullie horen weer van mij vanaf Curacao........ Te awor!

1. P.D. Londema:
    Goede reis. Groeten aan Oeli. Tot 12 februari
  2. Afke Reitsma:
    7 januari 2019
    Terug in de tijd dus en ja, het duurt even voordat je je een beetje thuis voelt, zeker als je de taal miet spreekt, Je bent dan toch een beetje een vreemde eend of 5 e wiel aan de wagen, Gelukkig ga je er bijna naar toe! Heerlijk naar de warmte , zin zee strand. 🌴🌞Alvast een goede reisen daarna samen met Oeli genieten ! Wie weet wat jullie allemaal nog gaan beleven😏🤣😘✈️ Groetjes van Marten en Afke
  3. Nelleke C:
    7 januari 2019
    Haha die taal... Dat had ik toen ik in Friesland kwam. Binnen de kortste keren praatten mijn collega's weer Fries.. En dat alles 40 jaar terug in de tijd is. Gelukkig heeft Oeli die tijd nog meegemaakt en past zich snel aan. Roeien met de riemen die je hebt. Vergt creativiteit. Komt vast goed. Lijkt me ook wel weer wat hebben.. nostalgie.
    Wat leuk dat je stille camino hebt gelopen. Begint in Jacobi parochie? Start op mijn bucket lijstje. 16 km is wel veel toppers! Fijn dat jullie straks weer bij elkaar bent. Heel goede reis! Dag dushi...
  4. Tjitske:
    7 januari 2019
    Wat een belevenis. Een hele goede reis Petra en de groeten aan Oeli. Heel veel plezier daar.🙋🏻‍♀️
  5. J.h.:
    8 januari 2019
    Aha, het laatste nieuws en as donderdag ga jij het avontuur te gemoed. Heel veel fijne belevenissen, samen met Oeli gewenst. Lieve groet fan us
  6. Pytsje:
    10 januari 2019
    Dat wordt vanaf nu genieten met je mannetje van de heerlijke temperatuur en de omgeving. Heel veel plezier samen maar ook alleen!!
  7. Bert Barhorst:
    13 januari 2019
    Het is dus wennen. Alkes zal inderdaad minder goed geregeld zijn dan hier, maar is wek een hele ervaring. Doe Oeli de groeten en veel plezier de komende tijd
  8. Mentje elema:
    15 januari 2019
    Mooi,dat alles goed is gegaan op reis.
    Uit het verslag lees ik dat jullie het erg naar jullie zin hebben.Oelie wat minder met werken,komt wel.jullie hebben ook al leuke dingen gedaan.Ik wens jullie veek plezier de komende tijd.