Bijna Thuis......

31 maart 2019

Ja en dan zijn we ingecheckt......morgen gaan we Curaçaose tijd 14.35 uur en komen dan op dinsdag 5.45 uur Nederlandse tijd.....

Deze laatste week toch nog heel veel leuke dingen gedaan en Oeli heeft een goede werkweek achter de rug! Broeder Andrea ( hoofd v.d SEH), heeft gezegd dat als Oeli terug wil komen dan staat de deur wijd open.....! Gaat hem niet worden , maar zo zie je maar weer dat het toch eindelijk wat veranderd, gelukkig!

We zijn nog een dag wezen wandelen en hebben toen de Jan Thiel baai helemaal rond gelopen. Mooi, prachtige omgeving en heel veel flamingo’s! Wat een prachtige vogels zijn dat en als ze vliegen is het een geweldig schouwspel . Vroeger waren hier zoutpannen, zijn er nu ook nog enigszins, maar worden niet meer als zodanig gebruikt. Geeft nog wel een mooi gezicht met aangekoekte zout rotsen en zoutmeren.

Ook hebben we Paul en Hertha nog bezocht op hun boot Winterlude. Deze ligt in de Marina Yard in Willemstad. Prachtig schip, zijn ze aan het opknappen. Paul en Hertha hebben we hier bij Curinjo ontmoet en we hadden gelijk een klik........boten!

Donderdagavond naar Punda Vibes : live muziek in de kroegjes, zo gezellig! Maar eerst heerlijk uit eten , romantisch bij Bij Blauw in Pietermaai, tafeltje aan zee...... Nog even een keer de Pontjesbrug over , wandelen langs Handelskade en toen nog even een keer naar Mundo Bizarro, een van onze favoriete kroegjes, live muziek van Salsa, zo heerlijk swingend!

En als afsluiter naar Club 27 , waar een band speelde waarin Rosh ( collega van Oeli) in drumde. Ook Chris , Marianne en Tjitske kwamen daar. Gezellig!

Met Chris nog een dagje Mambo Beach gedaan , kletsen! En gisteravond uit eten geweest bij Bijna Thuis.........hoe toepasselijk! Een heel gezellig oer Hollands eetcafé , heerlijke schnitzel!

’s Avond rond 21 uur de nieuwe collega’s verwelkomt. Ze kwamen gezellig bij Oeli en mij een biertje doen en vele vragen stellen.......ze zijn goed gewaarschuwd door Marjolijn dat ze het eerst erg zwaar krijgen.....gelukkig heeft Marjolijn dat goed opgepikt van Oeli!

Vanmiddag gaan we met z’n allen naar Hemingway op Mambo Beach.......Happy Hour en daarna met elkaar eten daar, afscheids etentje voor deze groep, welkoms etentje voor nieuwe groep.

En dan morgen naar huis.......volgende verhaal wordt dus geschreven in Sneek!

1. Pytsje:
    31 maart 2019
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. chapeau !!!!!.. Doe rustig aan en geniet nog even van de terugreis. Tot In Sneek!!!!!
  2. Tjitske:
    31 maart 2019
    En dan gaat het opeens snel . Jullie hebben in ieder geval nog leuke dingen gedaan. Goede reis terug en tot later.....😘😘
  3. Lazine:
    Goede terugreis toegewenst!✈
  4. Annelies:
    31 maart 2019
    Goede terugreis en een hele fijne thuiskomst Oeli en Petra. Erg benieuwd naar je verhalen Oeli 🤗
  5. Sandra:
    Tot dinsdag!!!
  6. Nelleke C:
    1 april 2019
    Goeie reis jongens! Wat hebben we weer genoten van jullie verhalen. Hier kan je nog lang op teren! En morgen april. Vaarseizoen weer open! Heerlijk weer thuis en varen en knuffelen met de ( klein) kinderen. Doei doei. Welkom terug straks
  7. Age Kamstra:
    1 april 2019
    Jullie krijgen vast heimwee of een sterke wens om nog eens terug te gaan. Goede vlucht !
  8. Aukje boekhout:
    1 april 2019
    Wat een fantastische maanden hebben jullie gehad. Niet altijd gemakkelijk, mn voor Oeli, maar je bent vast blij, dat je deze reis hebt gemaakt. Een fijne thuis komst, Hoi