Weer thuis.....!!

7 april 2019 - Sneek, Nederland

De laatste zondag op Curacao.....: Oeli samen met Chris dagdienst , trakteren op spekjes..... en dan na de laatste dienst nog met de nieuwkomers naar de SEH, en hen daar laten kennismaken met de aanwezige collega's. Terug Curinjo en rond 17 uur eerst de weg naar  de TUG boot gewezen en toen naar Mambobeach naar Hemingway. Daar met de oude en nieuwe groep Happy Hour gedaan en daarna heerlijk gegeten..!

En ja , dan is maandagmorgen en gaan we in collonne naar de garage en leveren we de auto in en stappen in het taxibusje naar het vliegveld. Rond 11.15 uur op het vliegveld, foto's van elkaar nemen. 11.30 uur inchecken en door de security...........nou ja........bij electronisch inchecken bleef mijn hekje dicht........lief lachen in de camera....hielp niet.....bril op , bril af......hielp niet.....haar los.....hielp niet......Eindelijk bedacht de dame achter een desk dat er ws iets niet in orde was en kwam in actie.....heeft me toen handmatig ingecheckt.....was ik wel mooi de enige met een stempel in mijn paspoort!!

Rond 14 uur in vliegtuig en vertrek rond 14.40 uur, lange zit en weinig geslapen! Aankomst dinsdagmorgen 5.40 uur op Schiphol. Dat was voor ons 23.40 uur Curacaose tijd.....dus nacht overgeslagen......Duurde weer een eeuwigheid voor de bagage er was. Peter was er om ons op te halen, top! Eerst nog even met z'n allen een bakkie leut en daarna ging een ieder zijns weegs. Zo neem je dan afscheid van de mensen waar je toch 3 maanden samen mee gewerkt en gerecreeerd hebt.........

Thuis verwelkomt met prachtige tulpen van de buurtjes, koelkast met eerste benodigdheden en mooie vaas met tulpen van Sandra, prachtig zelf gemaakt bloemstuk van Jan en Aukje en een heerlijke samenstelling van lekkernijen van Peter en Martine en vooral prachtige Welkom thuis affiches van Iris en Amber en mooie tekeningen van Esther en Evy!! Zo leuk thuis komen!

We zijn erg blij weer thuis te zijn! Moesten eerst wel weer even wennen aan zoveel ruimte..... En ja, koud!! De jetlag heeft ook echt wel een paar dagen geduurt, gaat nu weer goed!

Vandaag familie dag van de Reitsma's gehad bij Tineke in Leeuwarden, was erg gezellig !!

Morgen gaat Oeli weer aan het werk en heeft daar weer zin in! Woensdag ga ik weer samen met Liesbeth verder met de Camino de Santiago......heerlijk, weer wandelen! Zo nemen we het leven hier weer op en genieten weer van iedereen om ons heen.

Curacao was een heel bijzondere ervaring waar we nog lang over zullen praten. Prachtig eiland met heel veel lieve mensen , maar geen eiland voor ons om te wonen en te werken.....

Ik hoop dat jullie allemaal mee genoten hebben van onze avonturen, bedankt voor alle leuke en lieve reacties, dat doet je zo goed daar in den vreemde!

Voorlopig blijven we in Nederland..... deze zomer met de boot op vakantie en verder sparen voor een nieuwe camper..... en als Oeli over 2 jaar ook met pensioen gaat gaan we weer op reis, maar dan wat vaker en korter........