Vertrokken en reizende

2 juni 2022 - Strand, Noorwegen

En toen was het zover: 26 mei en we gaan op reis.

Rond 14 uur begon het inschepen, auto's erg dicht op elkaar. Bij inschepen paspoort controle en boottoegangs bewijs, en daar kreeg je gelijk je cabinkaartje. Grote boot. 300 auto's en 130 motoren aan boord.

Koffie gedronken in leuke koffiebar en later op het dek een biertje. Nog niets aan de hand.

We gingen rond 17.30 uur te eten.....Oeli heerlijk gegeten en ik gekotst....zo zeeziek! En geen pilletjes mee tegen zeeziekte.

Aankomst vlg dag 9 uur in Kristiansand. Naar Fevik op een vrij plekje bij prachtige baai. Daar veel gewandeld en naar Grimstad gefietst, leuke plaats.

Maandag naar de Agderwerf in Fevik: wij willen graag een Noorse Spitgatter en die worden hier gemaakt.Jan Peter Zonneveld is de baas, Nederlandse voorouders dus. Hij gaat een offerte maken........ Wij hebben zowel onze sloep als zeilboot verkocht, vandaar interesse in Noorse spitgatters.

Vandaag naar Hauge, na een geweldig mooie tocht door de bergen met fenomenale uitzichten,weer een plekje in de natuur gevonden. We zitten nu in de Magma regio, de mijn ook bezocht na een schitterende wandeling.

Hier nog een mooie zeer steile wandeling gemaakt met als beloning prachtig uitzicht.

Nu zijn we op een camping vlakbij de Preikestolen, dicht bij dorp Jørpeland,grote camping. Ligt 4 km vanaf startpunt beklimming Preikestolen. De autotocht hierheen was prachtig, en vanaf Stavanger door lange tunnels onder water door, zo gaaf. Mooi weer gehad tot nu toe.

Vandaag regen, regen, regen.... Morgen wordt het beter en gaan we de Preikestolen beklimmen . Vandaag de was  gedaan, en dus voor het eerst loggen,  hebben nu WiFi...

We doen het dus rustig aan en genieten van de vrijheid en het prachtige landschap van Noorwegen!

1. Lazine:
    2 juni 2022
    Petra en Oeli een hele mooie reis toegewenst!
  2. Sandra:
    2 juni 2022
    Prachtige foto’s en al heel wat kilometers gereden! Jammer van de boottocht, maar dat ben je vast snel weer vergeten. Ben benieuuwd naar jullie ervaring bij de Preikestolen. Heel veel plezier in ieder geval! Kus, Sandra
  3. Nelleke:
    2 juni 2022
    Jammer van de zeeziekte Petra, maar prachtige foto’s alweer. Veel plezier weer verder, groetjes Julius en Nelleke
  4. Aukje boekhout:
    2 juni 2022
    Wat een schitterende tocht maken jullie. En alles nieuw/ onbekend. Steeds weer een verrassing dus. Ga je goed, lieve groet. Hoi
  5. Aukje boekhout:
    2 juni 2022
    Aha, wat weer een belevenis. Alles nieuw/ onbekend. Dus steeds weer een verrassing, wat je weer te zien krijg. Ga jullie goed, lieve groet. Hoi
  6. Tjitske:
    3 juni 2022
    Mooie reis maken jullie. Leuke foto's. Heel veel plezier en relaxen. Groetjes van Douwe en Tjitske