Granada

30 september 2017

s Ja, en dan zijn we bij Granada. Heel rustige terrassen camping met prachtig uitzicht op de Sierra Nevada, een grote bergketen met besneeuwde toppen.

Op de fiets naar het Huetor-Santillan natuurpark...........nou dat hebben we geweten.....eertse stuk bergafwaarts ging top! ....ja, en dan komt er een stuk van wel 7 km berg opwaarts en dan bedoel ik ook berg opwaarts!! Zo steil soms dat ik dacht nooit boven te komen....maar de aanhouder wint natuurlijk en dan wordt je beloont met zo'n schitterende omgeving! En dan ga je ook nog aan de wandel in dat mooie natuurpark....steil omhoog. Van 1100 mtr klimmen te voet naar 1600 mtr.... Daarvoor al   geklommen met de fiets van 650 mtr naar 1100 mtr...... Maar dan weer een uitzicht, wauw wat mooi en de terugweg is heerlijk om te doen! Wel kapot terug op de camping, Oeli niet , ging gelijk het bussie schoonmaken.......

Ja , en dan de dag met het bezoek aan het Alhambra. Prachtig mooi weer, en met de lijnbus naar Granada. In het centrum afgezet en daar aan de wandel, de trappenstraatjes bezocht: een soort van Oosterse bazar , zo leuk! Allemaal trappetjes in deze straatjes en heeel veel koopwaar!

Toen naar het Alhambra: geweldig mooi! Allemaal aangelegd en gebouwd in de 13e en 14e eeuw en zo mooi onderhouden, het is een grote vestigingsstad. In het midden het grote kolossale vierkante kasteel van Karel de 5e. Prachtige tuinen, mooie fonteinen, prachtige paleizen.....Heel bijzonder de Leeuwenhof, vanuit de 4 windstreken stroom water naar een fontein en de leeuwen ervoor spuiten het water ,zo mooi.

Na het Alhambra in het centrum van Granada heerlijke paella gegeten na een fantastische dag!

Zondag ri Cordoba, om daar oa de Moskee te bezichtigen en wandelen. Het is daar wel erg warm.......31-33gr ......We wilden graag Jaap en Tineke Kröner bezoeken,ouders van Christel onze Australische vriendin, maar helaas zijn zij nu net in Nederland .

Amber, pake en beppe hebben het huis van Sinterklaas ontdekt, maar Sinterklaas is al onderweg naar Nederland met zijn boot, en die vaart niet zo snel door alle kadootjes die hij aan boord heeft.....

1. Pytsje:
    30 september 2017
    Wat maken jullie prachtige tochten. Geweldig! En wat een conditie moet je hebben chapeau!!!
    Jullie kunnen wel een " reisburo" beginnen, haha
    Groetjes.
  2. Nelleke:
    30 september 2017
    Weer veel moois gezien en hoge vergezichten in de benen😅
    Heerlijk bestaan zo 👍
  3. Sandra:
    30 september 2017
    Ohhhhh, wat mooi weer! En amber is helemaal blij dat Sinterklaas op tijd op de boot is richting Nederland.
  4. Tjitske:
    30 september 2017
    Mooie verhalen en prachtige foto's
    Dat is genieten zeg. Heel veel plezier nog.😘
  5. P.D. Londema:
    1 oktober 2017
    Prachtige verhalen en hele mooie foto's.
    Heel veel plezier nog verder op deze reis.
  6. P.D. Londema:
    1 oktober 2017
    Vandaag Joure gelopen met Bert. 10 Em Over nieuwe Fly Overs. Eenmalig dus.
    Groeten Peter en Bert
  7. Afke Reitsma:
    3 oktober 2017
    Mooie verhalen en foto's en...... Niet eens verdwaald!!👍😊
  8. Aukje boekhout:
    4 oktober 2017
    Hallo kanjers, wat een top conditie moeten jullie hebben en natuurlijk grote doorzetters!!
    Geweldige mooie belevenissen en wij genieten hier weer van.
    Goede reis en een lieve gr fan us