Cordoba/MarbellaMarine

5 oktober 2017

,Via een prachtige route ri. Cordoba. Heel, heel veel olijfbomen in keurige rijen.......Eigenlijk alleen maar olijfbomen in rode aarde, wel woest en mooi! Aankomst in een klein dorp Villafranca de Cordoba, met een wel heel rustige camping, dus we konden maar uitzoeken waar we wilden staan. 'sMiddags toch nog even op de fiets erop uit ri een meer......alleen dat meer hebben we nooit gezien , want dat was een stuwmeer en daar mochten we niet komen......heet dat het was ......32gr .....en wij weer fietsen natuurlijk......maar er was een restaurantje aan de weg en dus aan het bier en koffie!

Volgende dag met de bus naar Cordoba en daar de beroemde Mezquite moskee bezocht.......zo mooi en zo bijzonder!! De bouw werd al gestart in 847! En er werd steeds een stuk bij gebouwed door de volgende heerser van het rijk, en dat is prachtig te zien. Het is zo groot dat er 1 x per jaar allemaal pelgrims komen en dan 40.000 mensen , die allemaal in die moskee passen! Maar hij is dan ook enorm, maar prachtig met een pilarenwoud, zo mooi!

Door een poort kwam je in de Joodse wijk met aan het uiteinde de Moskee, zo bijzonder! Maar een prachtige wijk met nauwe straatjes en allemaal witte huizen, welke elke pasen opnieuw gewit worden! Heerlijk thee gedronken in een theehuis, heel apart, maar heerlijk thee.

Na Cordoba hadden we het wel weer even gehad met de steden en was het ook te warm in het binnenland, 32-34gr. Dus weer naar de kust en zo kwamen we in Cabopino bij Marbella terecht, heel grote camping vlakbij het strand en ook nog een zwembad zowat naast het bussie.......

Veel langs het strand gelopen, gesnorkeld en lui geweest en van de temp. genoten: 26gr met een lekker windje!

Mogen gaan we naar het zuidelijkste puntje van Spanje ....naar Tarifa ,een waar surfparadijs......en ws vanaf daar met de boot over voor een dag Marokko......Gibraltar slaan we over ivm bussie en drukte bij de grensovergang daar, want Gibraltar is Engels grondbezit....je kan ook je auto op een groot parkeerterrein achterlaten, maar dat willen we niet. Je kan ook niet alles zien wat je tegen komt.

Het is wel weer een gedenkwaardige reis : Arjen geslaagd oor het belangrijkste examen van de KLM en gast hij in novembet voor Captain aan de slag,TOP!!

En dan krijg je een appje dat Peter en Martine eindelijk hun huis verkocht hebben !! Geweldig nieuws , op naar een fijne woning met ruimte voor iedereen!

1. Aukje boekhout:
    5 oktober 2017
    Nou journalist, het was ons weer een waar genoegen om je prachtige verslag te lezen.
    Mooi reisje en lekker weer. Hier storm en regen.
  2. Afke Reitsma:
    6 oktober 2017
    Heerlijk die verhalen over warmte, mooie stranden, stadjes en musea. Hier idd storm en regen. Goed nieuws voor jullie kinderen!👍 Tarifa, daar zijnarjon en Joost ook geweest ivm het surfen, zij vonden het daar ook prachtig . Veel plezier maar weer en groetjes uit stormachtig Fryslan😘
  3. Alexandra:
    8 oktober 2017
    Wat maken jullie weer een geweldige reis oom & tante! Bepaalde stukken herken ik, jaren geleden hebben wij vanaf Malaga een week rondgereden via Ronda, Sevilla, Cordoba, Granada, Nerja en weer terug naar Malaga. Prachtige omgeving! Dat stuk van Spanje betoverd je of niet.... zo te lezen heeft het jullie net als ons betoverd. Geniet er ontzettend van en blijf van die fijne reisverhalen plaatsen! Lieve groetjes, Alexandra X
  4. Sandra:
    8 oktober 2017
    Wat heerlijk weer om alle belevenissen te lezen. Vooral die warmte is jaloersmakend! En tja, je kunt niet alles zien en meemaken, maar volgens mij genieten jullie desondanks volop! Dikke knuffel van ons!