Tarifa/Tanger/Tavira

11 oktober 2017

En dan kom je aan in Tarifa na een prachtige tocht langs de kust. Ook langs Gibraltar geteden en bij een rots iets de zee in prachtig uitzicht op de straat van Gibraltar, je hebt het idee zo over te kunnen steken naar Afrika.....

Fijne camping bij Tarifa, heerlijk onder de bomen en veel ruimte. Naar het strand ong. 15 min. Lopen en dan heb je ook wat!!! Wat een mooi gezicht al die kitesurfers en surfers.........er staat daar altijd wind! Maaar die wind is warm! Prachtige omgeving met in de verte de contouren van Afrika, zo bijzonder...mooie baaitjes en de bergen op de achtergrond......

Ook gefietst daar en de eerste route verkenning was tussen inmense duinen door.....de volgende dag was de weg dan ook een zandbak na erg harde wind, fietst niet echt prettig......Ook geprobeerd te lamzaccen op het strand.........nou.....dat ging dus niet! We werden gezandstraald en we waaiden bijna met lamzac en al van het strand.....zou een nieuwe rage kunnen worden naast het kitesurfen......

En dan ga je een dag naar Marokko , naar Tanger.......met de taxi naar Tarifa haven en vandaar met de boot over naar Tanger. Klinkt eenvoudig.....we moesten er 40 min. van te voren zijn, nou maar goed ook.....allemaal controles......paspoort, bootkaartje,tas,nog een keer paspoort, nog een keer bootkaartje......de boot zou 11 uur vetrekken, werd 11.45........

En dan aankomst Tanger......op de boot moest je weer je paspoort laten controleren en kreeg je een stempel in je paspoort....van boord weer paspoort met stempel laten zien....eindelijk in een bus met erg aardige Marokkaanse gids Sahid. Eerst rondrit buitenwijken Tanger, prachtig, ook paleis van de koning gezien en vele buitenverblijven van rijke Arabische sultans en rijke Europeanen! Natuurlijk een stop om op een kameel een ritje te maken.....wij dus niet.....

Daarna naasr de caves van Hercules, heel mooie grot met een uitzicht door een rots in de vorm van Afrika door de natuur uit gesleten........Daarna naar de binnenstad van Tanger......eerst de Kashba bekeken, paleis van vroegere heerser,nu een museum, erg mooi. Daarna naar de Medina, de oude binnenstad,en dan zijn er veel,heel veel kerels die je van alles willen verkopen, je wordt er gek van.....heerlijke lunch gehad in typisch Marrokkaans restaurant, heerlijke soep,gehaktstaven op spies,couscous met kip en mierzoete muntthee met baklava na! Toen had je nog een uur voor jezelf,wij liepen op een gegeven moment door zulke gore achteraf straatjes.....voelde niet fijn, gauw terug naar meetingpoint, en daar op terras omringd door verkopers koffie gedronken.Terug met de boot weer dezelfde controles en gedoe....pas om 21.15 uur weer op camping.....heel bijzondere dag!!!

En dan zijn we nu aangekomen in Portugal in Tavira. Prachtige camping met groot zwembad en erg rustig. Vandaag schoonmaakdag, bus wassen ,de was doen, fietsen schoonmaken,enz. Moet toch wel weer eens gebeuren.

We genieten nog steeds volop en de temperatuur is heerlijk zo rond de 26 gr.