De Algarve

18 oktober 2017

Wat een prachtige streek is dit! In Tavira ga je met een bootje over een lagune naar het strand!! Heel bijzonder, mooi plaatsje met veel huizen met geglazuurde tegels....Oeli heeft hier nog even in een kano een tochtje gemaakt....heel apart in de lagune

Na Tavira naar Albufeira, daar voor de eerste keer deze reis op een camperplaats gestaan in een oud voetbalstadion, heel apart maar wel veilig. We stonden achter een grote Zweedse camper die ons lekker schaduw gaf, zonnetentje krijg je hier niet vast in de grond, zo rotsig..... Erg toeristisch, er was een stand waar je met een roltrap naar beneden moest om er te komen, heel bizar! Wel lekker uit eten geweest en heerlijke sangria gehad!

En toen wilden we weer verder...... bij het wegrijden kwam Oeli net te dicht bij de rand van afscheiding langs en klapbang!!!! Band aan gort........ Alles weer af en uit laden en reserveband eronder, veel hulp van de Zweden, top! Maar ja , het was wel zondag en dus niets open, dus vlg dag naar een bandencentrum aangewezen door de Zweed en gelijk geholpen..... Eindelijk weg en naar Salema, leuke camping .......maar naast ons , tegenover ons mensen met blèrende kinderen..... Wel leuk strand en prachtige uitzichten, ook fietstochtje gedaan.

Nu aan gekomen in Sagres, wel 17 km verderop van Salema..... Maar een mooie en heel rustige camping en regen gehad .......sinds weken!!!! Dit is het zuidelijkste punt van Portugal, we hebben uitzicht op de zee op 1 km, zo mooi !! Prachtige rotskusten hier, morgen gaan we alles verder ontdekken hier!

We voelen ons happy en genieten elke dag weer!!

1. Thea:
    Ja, die trap ken ik.

Thea
  2. Tjitske:
    18 oktober 2017
    Ha ha jullie staan op zulke rustige (grijze golf) campings dat je geen kinderstemmen meer gewend bent natuurlijk. 😜 veel plezier verder.
  3. Afke Reitsma:
    19 oktober 2017
    Jammer van de kapotte band, maar die kan vervangen worden. Heerlijk om zo veel te zien en te genieten. Maar....... Jullie worden wel ouder zo te horen🤔 Geen kinderen meer gewend😜 Hoe moet dat straks werr terug in Nederland? Dus, geniet nog maar met volke teugen van de rust en de warme temperaturen, voor je het weet is het voorbij. Veel plezier nog en lieve groet van ons!😊
  4. Sandra:
    19 oktober 2017
    Haha, ja, geniet maar van die rust zonder huilende kinderen! Die van ons leven trouwens erg met jullie mee, nu jullie in Portugal zijn en al die berichten over de branden. Gelukkig zitten jullie in het zuiden en is de ellende ver van jullie weg. Blijf zo lekker genieten! Wij gaan komende week ook even afschakelen in de vakantie!
  5. Jan & Alie:
    20 oktober 2017
    Wat goed te lezen en te zien op de foto’s dat jullie het zo naar de zin hebben. Mooie verhalen in voor en tegenspoed.
    Petra: https://www.nkc.nl/rijvaardigheidstraining-voor-camperaars/?fromsso=1 misschien iets voor Oeli zijn verjaardag.
    Bespaard je weer een band :/
    Zonder gekheid, geniet Nog lekker van jullie prachtige vakantie.
  6. Mentje elema:
    21 oktober 2017
    De herfst is hier ingevallen.het is kouder geworden en regen en harde wind.Geniet nog maar lekker van het heerlijke weer en de prachtige zeegezichten.Geniet ze.
  7. Dulcy:
    26 oktober 2017
    Hallo time travelers
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's
    Wij genieten met jullie mee 😎
  8. Nelleke C:
    26 oktober 2017
    Wat een droomreis..Heerlijk, geniet nog maar lekker.
  9. Mentje elema:
    27 oktober 2017
    Prachtige foto’s.veel plezier.
  10. Wilma:
    29 oktober 2017
    Prachtige foto"s ! Zoveel herkenbare plaatsen!
    Jullie nog lekker genieten van het schitterende weer!
    Veel plezier , groetjes Wilma
  11. Aukje boekhout:
    30 oktober 2017
    Hallo, weer een schitterend verslag en prachtige foto's.
    Albufeira, ook bij ons bekend.
    Ook op dat prachtige water gevaren en de bekende roltrap op het strand.
    En die behulpzaamheid van de Zweden, is hart verwarmend.
    Ga jullie goed, gr fan us