Mooi Australië
20 juni 2025 - Broome, Australië
Alweer even geleden, dus hoog tijd voor een update.
Onderweg naar Fitzroy Crossing 5 Brolga kraanvogels gespot, geen foto's want ze stonden langs de weg. Leuke camping, maar 's avonds kwam de politie langs en riep om dat je je deuren goed moest sluiten, er was 24 uurs bewaking......was 1/2 jaar geleden wat gebeurt... voelt niet goed, maar ja. Goed geslapen hoor!
Na Ellendale Rest Area naar Willare Bridge Roadhouse, leuke camping, fijn zwembad en bij 2 parallel lopende rivieren, waarvan 1 vol water en de andere veel leger, prachtig om te zien.
En toen naar Broome, camping in de stad vlakbij Cable Beach, het strand van Broome. Camping was ik totaal niet van gecharmeerd, maar ja, nog 2 nachtjes en dan auto inleveren en naar appartementje. We stonden op een plekje bij Franse jongelui die zowat de hele dag wiet rookten....wat een stank! Strand was leuk, ook allemaal kamelen voor de toeristen..... Water prachtig blauw/turquoise. Laatste nacht in auto en dus naar boven klimmen...hebben het nu ook wel gehad met die daktent, prima geslapen hoor,maar dat geklim zijn we echt zat .
Nu zitten we in appartementje van Sea Shells hotel, geweldig mooi complex. Prachtig aangelegd met palmbomen,joekels van yucca's en een schitterend zwembad, nou hier kan je echt bijkomen van al onze omzwervingen. En een heerlijk kingsize bed! De auto ingeleverd , we hebben zo'n 2600 km gereden, en nu dus lopend/bus rondkijken.
Maar eerst een prachtige Sunset cruise gedaan, opgehaald met busje, met open bootje naar de catamaran gevaren en toen 3 1/2 varen, zo heerlijk, met hapjes en drankjes. Prachtige zonsondergang! Rond 18.30 uur weer in appartementje. De zon gaat hier rond 17.30 uur onder.
Nog 2 nachten hier, zondag naar Darwin vliegen en maandag vanaf,Darwin naar Singapore en dan door naar Nederland. Ip aankomst Nederland dinsdag 24 juni om 7.15 uur.

Goeie reis terug. Groetjes Marjet