Mooi Australië

20 juni 2025 - Broome, Australië

Alweer even geleden,  dus hoog tijd voor een update.

Onderweg naar Fitzroy Crossing 5 Brolga kraanvogels gespot, geen foto's want ze stonden langs de weg. Leuke camping, maar 's avonds kwam de politie langs en riep om dat je je deuren goed moest sluiten, er was 24 uurs  bewaking......was 1/2 jaar geleden wat gebeurt...  voelt niet goed, maar ja. Goed geslapen hoor!

Na Ellendale Rest Area naar Willare Bridge Roadhouse, leuke camping, fijn zwembad en bij 2 parallel lopende rivieren, waarvan 1 vol water en de andere veel leger, prachtig om te zien.

En toen naar Broome,  camping in de stad vlakbij Cable  Beach,  het strand van Broome. Camping was ik totaal niet van gecharmeerd, maar ja, nog 2 nachtjes en dan auto inleveren en naar appartementje. We stonden op een plekje bij Franse jongelui die zowat de hele dag wiet rookten....wat een stank!   Strand was leuk, ook allemaal kamelen voor de toeristen..... Water prachtig blauw/turquoise. Laatste nacht in auto en dus naar boven klimmen...hebben het nu ook wel gehad met die daktent, prima geslapen hoor,maar dat geklim zijn we echt zat .

Nu zitten we in appartementje van Sea Shells hotel, geweldig mooi complex. Prachtig aangelegd met palmbomen,joekels van yucca's en een schitterend zwembad, nou hier kan je echt bijkomen van al onze omzwervingen. En een heerlijk kingsize bed! De auto ingeleverd , we hebben zo'n  2600 km gereden, en nu dus lopend/bus rondkijken.

Maar eerst een prachtige Sunset cruise gedaan, opgehaald met busje, met open bootje naar de catamaran gevaren en toen 3 1/2 varen, zo heerlijk, met hapjes en drankjes. Prachtige zonsondergang! Rond 18.30 uur weer in appartementje. De zon gaat hier rond 17.30 uur onder. 

Nog 2 nachten hier, zondag naar Darwin vliegen en maandag vanaf,Darwin naar Singapore en dan door naar Nederland. Ip aankomst Nederland dinsdag 24 juni om 7.15 uur.

Foto’s

8 Reacties

  1. Marjet:
    20 juni 2025
    Wat een mooi reisverslag. Julli beleven wel wat. Mooi om te lezen.
    Goeie reis terug. Groetjes Marjet
  2. Afke Reitsma:
    20 juni 2025
    Fijn te horen over jullie prachtige reis vol avonturen. Nu dus nog even nagenieten en daarna goede reis terug naar huis 🏡
  3. Sandra:
    20 juni 2025
    Ja, mooi weer die verhalen en fotos. en nu lekker languit in de kingsize bed bijkomen. En zo is t zomaar weer tijd om naar huis te gaan dus lekker nagenieten nog daar en tot snel! De zomer hier wacht op jullie!
  4. Lazine:
    20 juni 2025
    Nog fijn genieten de laatstecdagen in jullie appartement en alvast een goede terugreis gewenst!☀️🛩🙋‍♀️
  5. Aukjeboekhout:
    20 juni 2025
    Super, wat weer een belevenissen. En inderdaad, de zomer hier wacht op jullie. Hoi
  6. Nelleke:
    20 juni 2025
    Wat gaat het toch snel, zoveel gezien en beleefd. Nu nog even nagenieten en dan op weg naar huis. Alvast goede reis en tot snel🥰😘
  7. Saskia Wolt:
    21 juni 2025
    Wat een mooie verhalen, zo leuk om mee te reizen! Geniet van de dagen, goede reis en tot snel weer!
  8. Tjitske:
    23 juni 2025
    Wat hebben jullie veel beleefd en gezien. Mooi om te lezen en prachtige foto's. Hele goede reis terug en lekker nagenieten.