Vervolg Marathon

10 september 2017 - Kleine Scheidegg, Zwitserland

Ja en dan is daar de dag..........

Om 5.55 uur ging de wekker: eerst ontbijt en koffie naar binnen werken. De wedstrijd kleding aan, schoenen, spanning stijgt!!

Om 7.30 uur richting de start, met Bert en Jantje en Rudy uit Dokkum , en wij. Ook een aantal Duitsers opweg van de camping. Ong.een 25 minuten lopen naar de Start, maar eerst de kleding voor na de marathon in een depot brengen.

Oeli start om 8.35 en weg was-ie, Bert om 8.40 en Rudy om 9 uur.

Jantje en ik gingen met de trein naar ip Lauterbrunnen eerst , maar we moesten een trein overslaan ivm vol!!! We zouden nu te laat in Lauterbrunnen aan de weg staan, dus maar door naar Wengen. Onderweg zagen we de lopers vanuit de trein lopen en dus hing de halve trein uit de ramen te gillen en te klappen........super leuk! Menige koebel werd geluid door enthousiaste supporters, zo gaaf!

In Wengen regende het al behoorlijk en werd het steeds kouder, want we kwamen natuurlijk steeds hoger! Maar Oeli daar gespot en die liep er nog zeer fris en vrolijk bij!!

Wij weer verder met de trein naar de Kleine Scheideg, man , wat steil, we zagen de lopers weer onderweg , nou , die wandelden want dat is niet te hardlopen......!! Boven op de Kleine Scheideg.....spoelen en koud! Na ong een uur kwam Oeli aan......fantastisch.....gehaald!! Tijd: 5 uur en 8 minuten, TOP!!

Maar koud en nat dat hij was, maar wel heel goed en blij met de finish. Hij zou daar gaan douchen, maar het was zo druk, niet te doen, dus goed warm drogen en droge kleren en schoenen aan. Lekkere warme bak koffie en toen naar de trein terug. Die treinreis duurt meer als een uur, aankomst camping rond 17 uur, dus erg lange en vermoeiende en natte en koude dag maar wel met een geweldig resultaat! Oeli was ook nog gevallen, maar dat kwam door de natte ondergrond en verschuivende stenen, niets ernstigs gelukkig.

Bert kwam rond 17.45 uur weer op de camping, ook gehaald in 5 uur 40 min.

's Avonds nam Bert ons mee uit eten, heerlijk en na een borrel al vroeg op bed, allemaal doodop..........

Bert gaat morgen rond 6 uur weer richting Nederland, moet maandag weer werken..... Wij gaan onze reis verder plannen , wordt vervolgd!

1. Sandra:
    10 september 2017
    Tjee, wat een prestatie! Net even met jullie geskyped en gehoord dat Oeli tweede was van zijn leeftijdscategorie Nederlanders. Echt een prestatie. Het harde trainen heeft geloond. Super!
    En wat een prachtige foto's! Zeker die watervallen! Echt een plaatje.
    Nu op naar Frankrijk en hopenlijk wat warmer weer. Geniet ervan en veel plezier!
  2. Nelleke:
    10 september 2017
    Fantastische prestatie Oeli, gefeliciteerd! Een hele belevenis, mooie foto s . En nu lekker doorreizen! Veel plezier🙋🏽
  3. Marjet:
    10 september 2017
    Super Oelie knap. Nu de warmte maar opzoeken. Hier is het regen en harde wind. De sloep gister al weggebracht. Groetjes Marjet
  4. Afke Reitsma:
    11 september 2017
    Gefeliciteerd !!!🎉👍Wat een geweldige prestatie🔝 Dan nu maar lekker uitrusten en relaxen, dit doel heb je in ieder geval behaald! Wij zijn na 2 weken zeilen weer thuis, hebben het heerlijk gehad op de eilanden, maar voor de komende week wordt er zoveel regen en zeer harde wind voorspeld en daar hebben we geen zin in😕. Wens jullie veel plezier en mooi weer tijdens jullie reis! Lieve groet van ons Marten en Afke😘
  5. Nelleke C:
    30 september 2017
    Wat een prestatie weer Oeli! Chapeau, en wat zie je er nog patent uit man....