Weer thuis........

8 november 2017

Na Santiago de Compestela vertrokken verder omhoog bij de Spaanse kust langs. Prachtige route, eerst heel veel regen , maar later mooi weer en dus prachtige uitzichten op de kust en de weer groene weiden , dat hadden we een hele tijd niet gezien, alleen maar dorre vlakten.........In Deva bij Gijon een grote camping waar we helemaal alleen op stonden.......maar prachtig weer, 24 gr , en dus toch maar weer de korte broek opgezocht.....heerlijk!!

Naar Deva naar Orio, wat een pracht plekje , de laatste stop voor Frankrijk. En weer prachtig weer toen we op de camping kwamen! Korte broek maar weer aan en een schitterende wandeling gemaakt , bij de berg op aan de zee, dus prachtige uitzichten!

De camping in Frankrijk was bij Bordeaux, hele grote stadscamping, en na lunchen in de zon begon het te plensen en het bleef regenen verder...... 's Avonds een camping uitzoeken voor de volgende dag .......groot probleem , want de meesten waren al gesloten........een gevonden bij Rouen, ri Le Havre, maar dus wel 615 km verderop...toch maar besloten het te doen, via de tolwegen schiet het ook wel op!

Oh, die temperatuur.........dat is weer wennen hoor!! Mooie route door Frankrijk, veel herfstkleuren en mooie uitzichten. O.a. door Normandie, mooi! En dan kom je op een camping waar niemand bij de receptie zat en niemand te bereiken....kwam een oudere dame die ons op het terrein liet en nu bleek dat wij de enigen daar waren......toiletten en douches gesloten.....dus dan maar brutaal privé terrein op gegaan en ja hoor daar de eigenaar getroffen en die vertelde dat de toiletten en douches bij het zwembad open waren........moet je maar weten......buiten nog een biertje gedaan en toen ging de zon weg en dus te koud en in het bussie. Deze nacht heeft het gevroren en lag het ijs op de kist! Ook nu voor het eesrt 's nachts koud geweest, echt tijd om naar huis te gaan!

De laatste stop was in Bredene aan de Belgische kust, erg leuke camping en op 5 min. van het strand en weer troffen we het , weer de zon en dus een strandwandeling en afsluiten met een heerlijk bakje koffie met een Brussels gebakje ! Ook bij het bussie nog in de zon zitten met een wijntje en biertje. 's Avonds naar een frietkot........heerlijk na maanden een patatje en frikandellen gegeten!!

Ook deze nacht vorst : - 2,5 gr! En in het bussie maar 5 gr! Om 8.30 uur vetrokken naar Heinkeszand om nicht Marian en man Eddy te bezoeken, waren er tegen tienen en het was beregezellig, heerlijke koffie met een Zeeuwse bolus, heerlijk! Rond 11-en vertrokken ri Friesland, onderweg aan de A27 in de zon lunchen en door naar Lemmer. In Kampen was alleen de kat thuis.....In Lemmer waren Iris en Amber zo vreselijk blij pake en beppe weer te zien. En wij natuurlijk hen! Beppe had een reislog bij gehouden en Iris en Amber hadden als verrassing voor ons een dagboek van hun belevenissen bij gehouden, zo leuk! Heerlijk gegeten in Lemmer: pompoensoep en stamppot zuurkool, heerlijke hollandse kost, na Iris en Amber naar bed  gebracht te hebben op naar Sneek. Het was lekker warm in huis, Nelleke en Leen hadden de kachel aan gedaan en er stond een mooi boeket met welkom thuis van de buurtjes, top! Er hing een slinger gemaakt door Iris en Amber met hoera pake en beppe zijn terug, zo leuk! Er lag een kadootje van Christel: 4 cd's van John Williams, een zanger uit Australië, die we erg leuk vinden!

En dan is het voorbij.....we hebben 10 heerlijke en mooie weken gehad! Wat hebben we veel gezien en gedaan, we zijn gezond en wel weer terug en op een kapotte band na totaal geen ellende gehad met wat dan ook....

We hopen dat jullie mee genoten hebben en we bedanken een ieder die reacties gaven, erg fijn om te horen!

Deze reislog blijft bestaan, maar nu even geen berichten, hoor, we gaan nu eerst maar eens tot rust komen en gaan beiden op 4 december weer aan het werk .Met oud en nieuw is ons volgende uitstapje alweer, we vieren oud en nieuw op Ameland met Jan en Aukje......

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Age Kamstra:
    9 november 2017
    Ook welkom thuis en dank voor alle info en vermaak !
    Nu eerst maar weer integreren in Frl.
    Age - Zorgvlied
  2. Afke:
    10 november 2017
    Welkom thuis en bedankt voor de prachtige verhalen en mooie foto's! Geniet nog even van het vrij zijn.
  3. Aukje boekhout:
    13 november 2017
    Hallo,
    Geweldig wat jullie hebben ondernomen, dat wordt nog lang nagenieten.
    Bedankt voor alle mooi's en oant sjen.
  4. Alexandra:
    14 november 2017
    Welkom terug lieve oom & tante! Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben & wat hebben jullie weer veel moois gezien! Dank voor het delen met ons; dat is iedere keer weer superleuk!! Geniet van het thuiszijn en nog het even niet hoeven werken ;-)
  5. Pytsje:
    25 november 2017
    Beter laat dan nooit....fijn dat jullie er weer zijn! Bedankt voor alle informatie en we nemen t.z.t. contact op. Liefs. Pytsje