Op naar Spanje

15 september 2017 - L'Escala, Spanje

Op de 11e september vanuit Interlaken/Unterseen vertrokken. Hier een week geweest en nu verder ri. Frankrijk. Prachtige route langs oa meer van Genève.

Aankomst in Frankrijk in Les Abrets rond 14uur, heerlijk warm weer , dus relaxen in de Lamzac, wat een uitvinding......TOP!

Volgende ochtend allebei te draven.......ging Oeli goed af,geen zere benen. Weer verder gereisd ri. de Middellandse Zee,via een prachtige route langs de Alpen,de Drome,d'Ardeche en Languedoc. Ik had een mooie camping uitgezocht aan de zee........vol! Camping nr. 2 ........vol! Op camping nr.3 gelukkig het allerlaatste plekje voor ons!! Wat een toestand, dame van de camping snapte er ook niets van, vlgs Nederelanders kwam het omdat het slecht weer was in rest van Frankrijk dat iedereen naar de kust ging...... Nou ja, we hadden een plekje en met uitzicht over de zee in Mèze. Er kwamen 3 grote zware vliegtuigen over vliegen die al vliegend water uit de zee opzogen......er scheen ergens een grote brand te zijn, bijzonder gezicht!

Mèze is een erg leuk plaatsje met mooie kleine binnenstraatjes en oude gebouwtjes. Ook de Oldehove was er........In een echt Frans dorpscafe heerlijke espresso gehad.

Na Mèze was het de beurt aan Spanje! Prachtige route gereden, Pyreneën liggen majesteus voor je, zo mooi! Bij de grens wel even slikken, allemaal politie met automatische wapens, erg intimiderend ! Maar wel begrijpelijk.

In L'Escala een mooie camping en ontvangen door een nederlands sprekende dame,erg duidelijk dus. Mooi plekje op 3 min. van het strand in een baaitje met uitzicht op de zee. Prachtig weer en 's avonds voor het eerst deze reis de Cob (soort bbq) gebruikt, heerlijk Spaans vlees gegeten. Hier blijven we lekker een paar dagen genieten van de mooie omgeving.

1. Iris:
    15 september 2017
    Woh.....! wat een mooie foto's, en weer een mooi verhaal. Prachtig.
    Ik heb weer wat geleerd over breuken. Leuk hoor!
    Kus Iris
  2. Aukje boekhout:
    15 september 2017
    Wat weer een prachtig verhaal en wat een belevenis. Tjonge jonge jonge dan is het hier maar zaai. Het weer is hier ook knudde. Dat weten jullie ook .
  3. Sandra:
    16 september 2017
    Ola! Erg leuk om jullie verhalen en belevenissen zo te kunnen lezen. Elke dag weer nieuwe indrukken en nieuwe dingen meemaken. Prachtig! Keep up the good things!
  4. Margreet:
    20 september 2017
    Leuk!! Heerlijk genieten daar!