L'Escala/Castelldefels

20 september 2017 - Castelldefels, Spanje

We hebben heel wat regen gehad en koude nachten.........

Maar na regen komt zonneschijn en dus op de fiets een mooie fietsroute te gaan.....Eesrt langs de havens en een promenade met prachtig uitzicht, er speelde een spaanse band en dus daar bij een cafeetje koffie drinken, super leuk! Cinq Caens was het volgende plekje wat we tegen kwamen, echt een authentieke nederzetting met onverharde wegen, super mooi! Maar hier gingen we de mist in met de route en namen de verkeesrde afslg en eindigden in de middle of nowhere.... Enfin , dan maar weer terug en vragen ."... met wat engels en spaans werd ons verteld hoe te gaan en ja hoor het lukte weer....Maar in een ander dorp weer de weg kwijt, het is niet zoals in Nederland met zijn goede bewegwijzering.......Wel een bordje met L'Escala dus die maar weer volgen........sta je ineens voor een overstroomde sloot en weet je niet hoe diep het gaat .......weer terug en via een andere weg terug gekomen, maar wel allemaal onder de stralende spaanse zon!!!

Op de markt in L'Escala heeft Oeli een mooie zonnehoed gekocht ......

Na L'Escala op naar Barcelona, een camping na heel veel omwegen gevonden in Castelldefels. Wel met een aanvliegroute van de vliegtuigen naar Barcelona recht over de camping......

En toen Barcelona in........met de bus vanaf de camping ong 40 min. dus prima te doen. Eerst maar even koffie drinken daar en toen hup op naar de Sagrada-Familia. Ja , en toen gebeurde het.......ineens voelde ik viezigheid op mijn shirt en dacht dat ik bescheten was door een duif........er was gelijk een " vriendelijke spanjaard" die me een zakdoekje gaf om het af te vegen en wees erop dat er verderop wel een opnebaar toilet was om het af te wassen........wilde ik niet heen......ineens had ook Oeli troep op zijn shirt en was er nog een "aardige" spanjaard met zakdoekjes en heel behulpzaam met poetsen......ineens de mannen weg en Oeli een beurs armer.........Gelukkig alleen met geld en geen pasjes of creditkaart! Maar de lol voor Barcelona was er gelijk helemaal af! Toch naar de Sagrada-Familia geweest en huis van Gaudi gezien en andere mooie gebouwen. Maar we zijn niet nog een keer Barcelona in geweest, ik had nog graag naar de tuinen van Gaudi gewild, maar het hoefde niet meer. Erg jammer zo.....

Morgen gaan we iets onder Valencia naar een camping aan de zee en hopen daar te genieten van stralend mooi weer. Verdr voelen we ons prima en gezond en genieten van de vrijheid.

1. Sandra:
    20 september 2017
    Wat gehaaid zijn ze daar in Barcelona toch. Erg jammer inderdaad. Hopen dat het niet meer gebeurd en lekker genieten verder van de andere mooie dingen die er zijn!
  2. Mentje elema:
    Zoiets gebeurt ik in Madrid.Wens jullie nog een fijne vakantie.
  3. Aukje boekhout:
    21 september 2017
    Hallo lieve mensen,
    Wat een rot ervaring en ja, dan heb je er even helemaal genoeg van.
    Maar gelukkig schade valt mee.
    Oeli een goede koop gedaan, met die prachtige hoed.
    En wat alweer een prachtige tocht, vol verrassingen mee gemaakt.
    Ga jullie goed en lieve groet fan us
  4. Nelleke:
    24 september 2017
    Jeetje, wat een rot streek. Dan is de lol er wel gelijk af ja. Terwijl het een prachtige stad is. Mooie foto's !
  5. Afke Reitsma:
    Lees nu pas jullie verhaal, druk met werk etc. Wat een pech, 😕 maar gelukkig niet alles kwijt. Blijft oppassen geblazen waar je ook bent. Toch maar weer met frisse moed er tegen asn en vooral veel plezier verder. En eh..... Pas goed op jezelf en je spullen😊🙋🏻
  6. Monique Borst:
    1 oktober 2017
    Tja, dan ben je mooi bescheten. Bij iedereen uit de buurt blijven. We zijn een paar keer in Barcelona geweest. Bij de eerste keer al gewaarschuwd. Alle waardevolle spullen onder je kleding dragen. Geen schoudertassen en zichtbare sieraden.
    Wat is ie mooi he? Die Sagrada Familia. En als ik jullie was zou ik zeker de tuinen nog eens bezoeken.